Jag hade ju turen att få till ett superpris på en Twister gun från Reservdelsgurun. Den dök upp dagen innan min kinakopia landade på det lokala postkontoret

(obs! texten Homeline har inte med Twistern att göra, utan den står uppställd på ett löpband).
Även förpackningen av Twistern andades kvalitet i jämförelse med kinakopian. Det var som att öppna en förpackning från Apple i jämförelse med en från Philips om den liknelsen fungerar.
Utan att ha testat den så ger jag byggkvalitet mm en 8-9:a i betyg på en 10-gradig skala.
Den är tyngre, proffsig, delarna sitter ihop på ett helt annat sätt och det roterande frontröret är i aluminium vilket ser mer gediget ut än en Tornador Black (av vad jag sett på bild/video). Funktionsmässigt så har jag inte haft någon möjlighet att testa Twistern heller. Det blir också till våren när man drar igång kompressorn som står i kallförrådet. Det får då bli en jämförelse mellan Twister och kinakopian på ett så bra sätt som jag kan komma på.

Pris: 1495:-
Leveranstid: 2 dagar
Det här "maskinen" har helt klart en betydligt högre kvalitet och passar för proffset. Kan man ta kostnaden så är den säkerligen ett bra köp även för hobbypularen. Den lär kunna hålla resten av livet precis som med alla andra grejer man har som bara används några gånger per år