Det ska väl vara en:Arjen skrev:Har en Golf -06 som gått ca 7000 mil och den har extremt mycket stenskott. Känns som att jag upptäcker nya efter varje tvätt. Finns det något märke som är känt för att ha lack som "tål" stenskott bra?

...i så fall

Det ska väl vara en:Arjen skrev:Har en Golf -06 som gått ca 7000 mil och den har extremt mycket stenskott. Känns som att jag upptäcker nya efter varje tvätt. Finns det något märke som är känt för att ha lack som "tål" stenskott bra?

Denna verkar åtminstone billig:rkoo skrev:Min Opel Astra h från dec 10 har nu gått ca 6300 mil i sthlmstrafik och den är verkligen totalt blästrad från a-stolpar och framåt. Upplever den som extremt känslig för stenskott. Iofs ser vindrutan ut som en stjärnhimmel med rymdstoft också så varför skulle lacken klara sig bättre?
Jag tror blästringsskadorna beror absolut mest på vilka vägar och vilken trafik man åker i. Och vilken skötsel/sopning av dessa som görs.
OnT: svårt det där med att köpa bil, letar själv nu efter en andrabil i prisklassen max 20 000 kr...

Jaså, världen är bra litenrkoo skrev:Underbart Manor, det är en kollega till mig som säljer den Ka'n!
Det jag letar efter är en bil till frugan att övningsköra med och sen ha som extrabil. Gärna en småbil men med 4 dörrar för barnens skull. Och så ska den gärna ha gått igenom besiktningen utan anmärkning så jag slipper börja med reparation. Och abs. AC vore plus.