Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Våtslipa med maskin..

Allt utvändigt arbete och produktval.
Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Våtslipa med maskin..

Inlägg av mortil » 06 jul 2009 18:19

visste inte riktigt var ja skulle lägga tråden så den får ligga här då jag tänkte lägga upp lite bilder på arbetet sen .

då våran kompressor har gått och tagit självmord genom att nypa något lager så har jag problem att använda tryckluftverktyg, men som tur så kom min far till undsättning med en gammal AEG EXE400. så i morgon ska jag iväg köpa mer papper till denna och sedan försöka modifiera fast automatisk vattenmatning på maskinen. (slang med nippel riktad mot plåten)

offret som ska slipas är min celica som har blivit omlackad på ena sidan och har en gräslig apelsinskalslack .
får se när tid ges för att börja slipa och polera på den. undrade lite om det är någon som har lust och vara med och slipa lite och försöka få nån fason på lacken på celican.. ta de lite som övning då bilen eventuellt ska lackas om i vinter och misstag inte gör så mycket.

ah hade ju en fundering gällande maskinen. funkar denna och våtslipa med? enda jag hittar är att EXE400 har 7mm slag. har dock inte mätt detta.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..