Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med.
Läs gärna mer och tyck till ->
En plats där ni kan verbalisera det ni känner för just nu.
-
Pt-Adde
- Ny Medlem
-
Kontakt:
Hej Alla.
Ny här på forumet och vet inte riktigt om det här är rätt kategori att ställa denna fråga.
Är det något som vet något om var man kan hyra ett garage för enstaka tillfällen för att
polera sin bil? Jag har detta som hobby men jag kan inte ta alla mina projekt till svärmors
villa varje gång. Börjar bli lite pinsamt nu. Bor i stockholm. Tips någon?
mvh
Pt-Adde

Senast redigerad av 4
Pt-Adde, redigerad totalt 14 gång.
-
bustorp
- Trogen Medlem

GDS-hallar finns väl, men de kostar naturligtvis skjortan i dina trakter, här kostar de 70-80:-/tim.
Nackdelen är ju att det är i regel mycket fuktig miljö o då spökar medlen.
Annars är det nog svårt om man inte har kamrater med hus o ingen bil.......
Senast redigerad av 4
bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk
-
Tantrum
- Administratör

Välkommen till forumet Pt-Adde!
Som Bustorp säger är GDS-hall ett okej alternativ, givet att det inte är för fuktigt osv.
Annars kan man ju såhär års stå utomhus om det inte är för soligt och/eller blåsigt. Det enda som krävs är väl egentligen el och vatten. En kompis med garageuppfart funkar fint. Eller gör det tillsammans med svärmor så blir båda era bilar fina

Senast redigerad av 4
Tantrum, redigerad totalt 14 gång.
...like a boss.
-
Pt-Adde
- Ny Medlem
-
Kontakt:
Hej
Ja GDS hallar finns det gott om i Stockholm. De är ofta smutsiga och fuktiga. Inte de optimala förutsättningar.
En negativ sak tyvärr med svärmors garage är att det är ca 1 meter mellan bil och vägg. Väldigt svårjobbat.
Jag fortsätter mitt sökande.
Tack för svar såhär långt.
Varma hälsningar
Pt-Adde
Senast redigerad av 4
Pt-Adde, redigerad totalt 14 gång.
-
Funk
- Moderator

Du får väl göra så att du tar en sida av bilen i taget, det är jag tvungen i mitt garage även med mindre bilar..
/Thomas
Senast redigerad av 4
Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
rkoo
- Trogen Medlem

Jag har ju samma problem jag. Min lösning är också föräldrarnas lilla garage där man får ta halva bilen åt gången. Eller stora ladugården i Finland när man är där fast då finns inget högtryck.
Annars rekommenderar jag att hitta en liten GDS för en bil. Vissa macker, t ex min närmast Statoil, har en sådan hall. Kostar samma som OKQ8 dvs ca 60 kr/h men med fördelen att man är helt själv och snabbt kan vädra ut fukten. Och då med tillgång till allt som behövs utom en lyft.