Manor skrev:
Jag upplever en viss flammighet på instrumentpanelen i Subarun. Jag har även testat Glare Vinyl & Leather med samma resultat.
Då alla andra ytor har blivit perfekta så har jag nu börjat misstänka att det är en "synvilla" och att det är ljuset genom vindrutan som spelar mig ett spratt. Hela panelen är inte "flammig" utan det är främst två partier som ser annorlunda ut från förarsätet. Sett från passagerarsätet så syns dock inte detta.
Jag vet inte om det kan vara samma-lika även för dig. Kanske det också hänger ihop med att materialvalen skiljer sig åt i asiatiska bilar?
Kan mycket väl vara så, instrumentbrädan i Cee'd är av någon räfflad gummiliknande plast som rent ut sagt är bedrövlig. Tycker jag har samma problem på slät mörk plast dock.
Har behandlat dörrsidorna som delvis har samma material som instrumentbrädan och delvis slät mörk plast och har problem med viss fläckighet även där.
Har behandlat några andra bilar med IGP och inte sett fläckighet, men de har betydligt ljusare inredning där nyanskillnader och grader av matthet inte är lika tydliga. Plasten i KIA är nog extremt känslig. Min reservation var mot att medlet beskrevs som "bäst", skulle det vara det skulle det klara även KIA-inredning
Manor skrev:
Hahahaha, ja där verkar CeeDog har gjort en miss.
Jag måste dock försvara honom lite...han är inget spån generellt (han fick väl hjärnsläpp här) utan har gjort väldigt många bra recensioner och videoklipp på diverse produkter

.
Ett ganska substansiellt hjärnsläpp. Förvånar mig att ingen annan noterat i tråden om misstaget. Det leder mig att tro att han är otroligt duktig och noggrann på att detaljera och beskriva vad han gör, men att han kanske inte har en aning om vad han håller på med ändå. Ibland är det svårt att se skillnaden