Hej!
Jag har sneglat på denna sprayflaska:
http://shop.bollnasbilvard.se/sprayflas ... c-547.aspx
Jag undrar vilka typer av vätskor som kan vara lämpliga att ha i den? pH-värden?
Jag tänker främst på någon APC, QD, Clay lube, citrusbaserade rengöringsmedel, fönsterputs mm...
Har ni några rekommendationer? Eller tvärtom, vilka vätskor ska man inte ha i den?
Förresten...varför slutade ni med Birchmeiers 360-flaskor? De har ju flera fina som klarar allsköns olika medel. De har dessutom en 360-flaska med foamer...
Tack på förhand,
Fredrik
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Vilka vätskor är lämpliga i denna flaska?
- Its1more
- Ny Medlem
Vilka vätskor är lämpliga i denna flaska?
Senast redigerad av 1 Its1more, redigerad totalt 14 gånger.
Kör: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C
Tvättar själv - lämnar in för polering och lackskydd
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Re: Vilka vätskor är lämpliga i denna flaska?
Den klara allt utom för kraftiga Petroleumprodukter.
Och inte för starka syror eftersom vikten som håller sugslangen neråt är av metall.
Birchmeiers 360-flaskor.. är så otroligt dyra..
men jag håller på med förhandlingar med dom
Och inte för starka syror eftersom vikten som håller sugslangen neråt är av metall.
Birchmeiers 360-flaskor.. är så otroligt dyra..
men jag håller på med förhandlingar med dom
Senast redigerad av 1 limban, redigerad totalt 14 gånger.
- Its1more
- Ny Medlem
Re: Vilka vätskor är lämpliga i denna flaska?
Ok, det låter lovande. Ja, Birchmeier är dyra, men de sägs vara väldigt bra också. Jag betalar gärna lite mer och får grejjer som håller och funkar i flera år. Birchmeier använder Canyonpumpar i sina 360-modeller vilket borde borga för bra livslängd.
Tack så länge,
Fredrik
Tack så länge,
Fredrik
Kör: XC70 T6 AWD Polestar MY13 Twilight Bronze | Blond Dynamic/Modern Wood | Paket: HGV, DS, HI-TECH PS | VOC | Hastighetsberoende servo | Elstol passagerare | Four-C