raffe skrev:.
Bustorp. Kan du inte komma till GBG? Vill gärna se din top 10 lista förutsättninglöst över bästa medel.
mvh - raffe
Sorry raffe, men drygt 65 mil t o r i Jettan utan AC lockar inte.
Den andra är nog inte påställd då heller.
Dessutom så "renoverar" jag kåken invändigt o det tar all tid jag orkar ge det.
Vad gäller listan så vill jag gärna behålla så mycket som möjligt av helheten i den för mig själv, dels p g a att mina åsikter o bedömningar om en del medel ibland kan vara lite obekväma.
Dels för att den blir mer o mer inaktuell då jag dragit ner på polerandet p g a sliten kropp.
Som det är nu så blir det ingen uppdatering av listan i år. I a f inte vad jag vet nu...........
Hur som helst så kommer jag inte att köpa in medel för att testa själv, det blir för kostsamt.
Varje test kostar ju några tusenlappar.
Möjligen kan jag tänka mig att köpa provförpackningar men jag vet inte ännu.
Helst vill jag ju sponsas med provförpackningar, men risken för tumme ner är väl inte så roligt för leverantören förstås. Jag förstår dem........
En del kanske minns mitt "avslöjande" i grannforumet ang. FireGlaze kompatibilitetsproblem på vissa lacker (funkar inte på vissa solida lacker utan klarlack) som nästan fick expertpanelen att gå ner i spagat av ilska.
Givetvis så var det jag som testat fel, polerat fel eller gjort något annat fel.
Även sätten jag testar på ifrågasattes självklart, o det är helt OK att det sker.
Andras tips/klagomål lär jag mig nya saker på.
Jag blev också påhoppad av en tokig smålänning som döpte mig till både det ena o det andra.
Mycket otrevlig individ.
Men jag kan ju säga att jag hade inte skrivit något om jag inte varit 100% säker på att jag hade rätt.
Det låg mer än ett test-tillfälle bakom.
Till slut konfirmerade Jarre att han tydligen fått info från sin leverantör att det var som jag påstod.
Heder åt Jarre som var uppriktig - då. Men det var kanske bara för att få slut på snacket.
Även det att man kunde köpa FireGlaze för under hundralappen (inkl frakt) flaskan på nätet var såklart obekväma uppgifter, men jag rår ju inte för att andra säljer billigt. Jag köpte ju - såklart.