Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Fler än jag??
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Re: Fler än jag??
Men bord detta inte gå mot 3årig konsumentköpslag , på den verkstaden där ja jobbar (vi servar elektronik)
så tar butikerna (säljaren av varan ) eller i andra hand leverantören nästan all reparationer år 3 , man kallar det ursprungs fel , det vill säga dåliga komponenter från tillverkningen
Nästan allt fixar sig utom när det är yttre åverkan , tex tappskada
Man måste nämna det vid inlämningen att man yrkar 3årig konsumentköp lag ... mycket viktigt annars får man ett kostnadsförlag ..
Det är säljaren som har bevisbördan dom första 6 mån och kunden som har den från månad 6-36...
Men man kan inte begära att slutkunden ska vara expert säger konsumentverket och kunna bevisa detta
Tror du har stor chans att få detta lagat gratis om du inte vet med dig att du gjort något dumt med maskinen själv
så tar butikerna (säljaren av varan ) eller i andra hand leverantören nästan all reparationer år 3 , man kallar det ursprungs fel , det vill säga dåliga komponenter från tillverkningen
Man måste nämna det vid inlämningen att man yrkar 3årig konsumentköp lag ... mycket viktigt annars får man ett kostnadsförlag ..
Det är säljaren som har bevisbördan dom första 6 mån och kunden som har den från månad 6-36...
Men man kan inte begära att slutkunden ska vara expert säger konsumentverket och kunna bevisa detta
Tror du har stor chans att få detta lagat gratis om du inte vet med dig att du gjort något dumt med maskinen själv
Senast redigerad av 8 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.
- hall
- Medlem
- Kontakt:
linblekinge skrev:Men bord detta inte gå mot 3årig konsumentköpslag , på den verkstaden där ja jobbar (vi server hemelekronik)
Man måste nämna det vid inlämningen att man yrkar 3årig konsumentköp lag ... mycket viktigt
får se vad som händer annars får jag gå på den linjen ( maskinen har ju varit "slö" från början)
Senast redigerad av 6 hall, redigerad totalt 14 gång.
Lahega No1 Fastcut 13.....
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Säg så lite som möjligt är mitt bästa tips , den är död bara , yrkar 3årig reklamation rätt bara , detta gör man mot säljaren , verkstaden kan inte fixa rekl rätt det ska gå mot säljaren
Det som kan hända om dom vill vara jävliga mot dig är att dom säger mekaniskt slitage , det som rör sig omfattas inte av rekl rätten , men tex elektroniken i din maskin kan gå igenom eftersom den inte kan slitas
Det som kan hända om dom vill vara jävliga mot dig är att dom säger mekaniskt slitage , det som rör sig omfattas inte av rekl rätten , men tex elektroniken i din maskin kan gå igenom eftersom den inte kan slitas
Senast redigerad av 6 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.
- hall
- Medlem
- Kontakt:
linblekinge skrev:Säg så lite som möjligt är mitt bästa tips , den är död bara , yrkar 3årig reklamation rätt bara , detta gör man mot säljaren , verkstaden kan inte fixa rekl rätt det ska gå mot säljaren
får se hur det går, har ju köpt den på ett bra ställe
- Jiiins
- Entusiast

En sak som slog mej nu, när man läser denna tråd. Så har man ju sett en del trådar då o då på olika utländska forum. Där frågeställaren haft olika problem.......Med Flexmaskiner.
Men satt o tänkte på det nu......Att jag aldrig sett en enda tråd då gällande Festool.......Lite konstigt då Festool oxå är väldigt vanlig bland polerare
Men satt o tänkte på det nu......Att jag aldrig sett en enda tråd då gällande Festool.......Lite konstigt då Festool oxå är väldigt vanlig bland polerare
Senast redigerad av 6 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Har nog kört 8-10 3403or 4-5st 3401or...och 5-6st Top Tool med flexmotorer....Vi kör i yrkesmässigt bruk och våra maskiner går dagligen, kablar får man byta ibland genom kabelbrott...För oss har Flex maskinerna funkat väldigt bra...Festool håller bra kvalité, men en sån har jag lyckats tagit livet ur...den ligger i en låda sönderplockad... 
Det finns nog bra mycket mer Flex polermaskiner av användare på detta forum än Festool....Om man tänker på hur många maskiner vi sålt under åren, så är det förvånansvärt litet antal maskiner som har krånglat...Bara till forummedlemmarna här på forumet har vi nog sålt en 50-60 maskiner 3401/3403 och utöver detta en massa Top Tool med Flex motorer....
Vet att Anders har haft kontakt flera gånger med Flex Scandinavia gällande den maskinen tråden handlar om...
Det finns nog bra mycket mer Flex polermaskiner av användare på detta forum än Festool....Om man tänker på hur många maskiner vi sålt under åren, så är det förvånansvärt litet antal maskiner som har krånglat...Bara till forummedlemmarna här på forumet har vi nog sålt en 50-60 maskiner 3401/3403 och utöver detta en massa Top Tool med Flex motorer....
Vet att Anders har haft kontakt flera gånger med Flex Scandinavia gällande den maskinen tråden handlar om...
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
-
linblekinge
- Trogen Medlem

Ahhhha , ja det är ju viktigare än en massa konsumentskyddslagar juhall skrev:linblekinge skrev:Säg så lite som möjligt är mitt bästa tips , den är död bara , yrkar 3årig reklamation rätt bara , detta gör man mot säljaren , verkstaden kan inte fixa rekl rätt det ska gå mot säljaren
får se hur det går, har ju köpt den på ett bra ställe
Gissar att det börjar med bo...
Då löser det sig nog bra
Senast redigerad av 6 linblekinge, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Sen är det så här men maskiner av olika märken att tycker man något är fel.. är det bättre att säga till omgående medan maskinen är ganska NY!! Då blir det oftast lättare..
Dumt att lägga undan maskinen och en sent om side ta tag i det..
Allt blir mycket krångligare då..
Men jag jobbar på för att lösa detta.. men med tanke på hur mycket Flex maskiner vi har sålt och hur lite krångel det har vart är jag en stolt Flex återförsäljare..
Tror allt kommer att ordna sig till slut.. tyvärr är dom som tar det slutgiltiga beslutet ute på mässa i Tallin och super..

Men jag jobbar på för att lösa detta.. men med tanke på hur mycket Flex maskiner vi har sålt och hur lite krångel det har vart är jag en stolt Flex återförsäljare..
Tror allt kommer att ordna sig till slut.. tyvärr är dom som tar det slutgiltiga beslutet ute på mässa i Tallin och super..
Senast redigerad av 6 limban, redigerad totalt 14 gång.
- Crille
- Entusiast

Tvivlar inte på att flex är bra maskiner, min top tool går och går och går.
Men besvikelsen är stor gällande samma maskin som hall hade problem med, jag hade en likadan och den var exakt som hans! det kan ju inte vara en slump att det är flera maskiner med liknande symtom, kan det vara så att dom har skruvat ihop en maskin med undermåliga delar?..
Men besvikelsen är stor gällande samma maskin som hall hade problem med, jag hade en likadan och den var exakt som hans! det kan ju inte vara en slump att det är flera maskiner med liknande symtom, kan det vara så att dom har skruvat ihop en maskin med undermåliga delar?..
Senast redigerad av 6 Crille, redigerad totalt 14 gång.
Polerar,Lackskyddar och sist men inte minst optimerar fordon.
- hall
- Medlem
- Kontakt:
limban skrev:Sen är det så här men maskiner av olika märken att tycker man något är fel.. är det bättre att säga till omgående medan maskinen är ganska NY!! Då blir det oftast lättare..
Tror allt kommer att ordna sig till slut.. tyvärr är dom som tar det slutgiltiga beslutet ute på mässa i Tallin och super..![]()
Vet att du gör vad du kan i detta
- Nisse
- Sponsor

- Kontakt:
Snarare att det råkar vara 2st på forumet som har problem med just sina maskiner...Jag vet att det är väldigt många här på forumet som är extremt nöjda med sina Flex polermaskiner....Crille skrev:Tvivlar inte på att flex är bra maskiner, min top tool går och går och går.
Var glad att Ni valt en Flexmaskin...Dom brukar ställa upp mer när det blir problem än många andra leverantörer...Mycket "goodwill" från detta företag när det blir problem....
Senast redigerad av 6 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
- limban
- Forumägare

- Kontakt:
Det är så här med kraftiga maskiner att dom behöver kylas kraftigt oxå..Crille skrev:Tvivlar inte på att flex är bra maskiner, min top tool går och går och går.
Men om man belastar dom hårt i låga varav så ger maskinen på mera ström för att hålla varvtalet uppe och går maskinen fortfarande tungt vid låga varav då så alstras det värme av alla extra ström som skickas på..
och då kan man knäcka maskinen fast den har överhettnings skydd..
Det bästa man kan göra om maskinen blir varm är att lyfta maskinen från lacken och varav upp det på högsta vara ett tag tills den har fått kylt ner sig..
Senast redigerad av 6 limban, redigerad totalt 14 gång.
- hall
- Medlem
- Kontakt:
Får tacka Anders på Bollnäs Bilvård för ett mycket bra avslut på denna historia.