Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Autosmart Buffer 2000 R2 Testförpackning 250ml

Sverigest vassaste webshop inom bilvård, tidigare Bollnäs Bilvård!
Över 30 års erfarenhet inom branschen.
Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Autosmart Buffer 2000 R2 Testförpackning 250ml

Inlägg av bustorp » 25 jul 2009 11:50

peppe skrev: ja du bustorp. jag har haft sådana lik bilar så att räcker....det jag vill säga att buffer har nog gjort sitt med tanke på att ingen vill ju lägga en krona på en gammal häck med tanke på att det är inte direkt gratis att polera en bil,så folk vill inte betala vad det kostar tyvärr.folk är ju mer rädda om sin nya bil med klarlack :jeps:jeps men jag ska göra som du innan jag dumpar något.så jag ska testa det iaf :cheers
Om du menar Buffer som yrkesrekondmedel så är det nog ganska ute av den anledning du nämner. Det kostar att rädda en oxiderad bil.
Men när det gäller att göra jobbet till sig själv eller privat åt andra så är det definitivt ett medel man ska räkna in.
Det var inte mer än knappt 10 år sedan så gott som alla bilar fick klarlack som original.
Innan dess fanns det många solida som var utan klarlack som nya.

Vi som är rädda om våra bilar o vill behålla dem fina eller har hittat en bil man vill rädda har Buffer fortfarande en plats på hyllan.
Det finns ingen som vill rädda en gammal bil om det skulle innebära en hellack för att få den fräsch.
Buffer är ett fullgott alternativ för dem som sen kan sköta det.
Jag har räddat åtskilliga bilar som jag själv sedan slitit ytterligare år/mil på i st f att köra dem sjaskiga som sorkar.
Det behövs en riktigt grundlig rengöring när det gäller oxid annars så är den tillbaka på ett par månader, o där kommer Buffer in.
Det finns inget medel idag som gör en så grundlig rengöring av oxid som Buffer 2000.
De flesta andra polerar istället upp den oxiden de inte får bort o vem vill ha blank oxid?
Senast redigerad av 2 bustorp, redigerad totalt 14 gång.
Besserwissers wisser besser
Gammalt djungelordspråk

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 25 jul 2009 11:58

Vi körde 103:an som rubbing när jag började med rekond i mitten på 70-talet.
Jag vill inte rekommendera det till oxid o definitivt inte på en hel bil.
Det är grymt svårjobbat på större ytor - att få ett jämnt resultat med det medlet.
Det sliter också väldigt hårt på lacken.
Man ska ha bra koll om man ska köra en hel bil o få ett bra resultat.

Däremot funkar det bra till att rubba till lackbättringar, när man kör bort färgdimma o s v.
Men att polera en hel bil...........njaeaeaeeee..........
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Gammalt djungelordspråk

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 25 jul 2009 12:35

Err Bee 103 innehåller 47 % med kiselkrita/Silica :o
Senast redigerad av 1 marcus, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 25 jul 2009 12:43

Which means.........?
Senast redigerad av 1 bustorp, redigerad totalt 14 gånger.
Gammalt djungelordspråk

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 25 jul 2009 13:10

Iof inte något som vi inte redan visste, att den innehåller en sjuk mängd slipmedel som dessutom inte är särskilt nyttig. De flesta tillverkarna har gått ifrån silica till nyare och säkrare( :? ) slipmedel såsom aluminiumoxid. Vi kan dock vara överens om att man varken vill andas in silica eller aluminiumoxid i lungorna...
Senast redigerad av 1 marcus, redigerad totalt 14 gånger.

Användarvisningsbild
bustorp
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av bustorp » 25 jul 2009 13:36

Aluminumoxid är väl det Menzerna lever högt på, i a f har ni kört hårt med det i annat forum.
Men Insta, 3M o många, många andra har det också som slipmedel.
Det är inget att måla upp egentligen......

Det mesta slipmedel i polermedel innehåller kisel o/eller kaolinit (aluminiumsilikat) men risken för stendammlunga är inte så stor ( o dessutom extremt lätt att undvika), marcus.......däremot får du dagligen i dig kisel om du väljer "fel" tandkräm.....men det visste du ju redan.......
Gammalt djungelordspråk

Skriv svar