Ska överväga att tvätta fler sorters MF tillsammans. Kanske inte är så farligt ändå. Men ändå undrar jag: Tvättar du saker som tvätthandskar / tvättvantar / MF-tvättsvampar tillsammans med MF-dukar?
Håller med om att det känns lite onödigt när man har så få dukar som jag har ... Fyller inte ens en halv maskin.
Hur pass "var för sig" tvättar du saker just första gången? Absolut tvättar jag MF separat från all annan "vanlig" tvätt som bomull t ex.
Har du märkt någon skillnad på hur MF beter sig efter tvättar med de olika tvättmedlen du prövat? Ganska tråkigt att säga: Jag har inte märkt någon skillnad sedan jag började använda dedikerat tvättmedel. Jag vill däremot inte påstå att det inte ÄR någon skillnad om jag hade tvättat med rätt medel från början. Men dukar som jag inte tvättat på rätt sätt lämnade ifrån sig "streaks" på glas som jag testade att torka i hemmet - inkl. induktionshällen av glas. Men jag har inte nog med erfarenhet av MF på och i bil än för att vilja uttala mig.
En del gamla dukar har jag förmodligen tvättat sönder med för hög värme förut. Allt nytt sedan ett år tillbaka är däremot tvättat enl. dagens rön om låga temperaturer. Jag körde med 30ml senast jag testade BBVs MF-tvätt. Det blev galet mycket skum i trumman när jag testade första gången så jag körde flera extra sköljprogram efteråt med centrifugering emellan för att verkligen få ut allt tvättmedel.
Jag är förresten en sån som spolar ur trumman, tar loss och gör rent tvättmedelsfacken efter varje tvätt.

Jag var med andra ord inte så orolig för att jag skulle ha fått in kem eller något från en tidigare tvätt.
Det blev hängmörat för egen del med.
Dags för tvätt av MF i helgen igen. Får se om de blir ännu bättre av en andra tvätt med BBV Microfiber Wash.