Idag gick jag lös med enbart medel från Lahega Autorange.

"Offret" är en Citroen C3 -05 som har blivit snällt tvättad av sin ägare. Nu ska den säljas så han ville ha en ren snygg bil att lämna till bilhandlaren.

Dom vanliga "före-bilderna ska vi ha med ju!!

Insidan skulle tas om hand med så det blir lite bilder därifrån med då

Trötta smutsiga golvmattor och hjulsidor och den llla smala som syns där ligger över tunneln bak... jäkligt smart!!!

En aning skit UNDER mattorna...

Liten bil.....

Då kör vi gång med shampot först och en rastakloss.... shampot luktade lagom starkt, tunnt i konsistensen...0.5 dl/10 l vatten. Klossen och jag kom inte överens... så min nya Ludde fick jobba istället.
[

Avtorkning med en våffla stor som ett halvt badlakan... funkade skitbra!!!!
[url=http://forumbilder.se]

Däcken fick en omgång av wheel Cleaner. Konsistens lite geleaktigt, vilket är bra då det stannar kvar och verkligen verkar på däcken.

Använde clayen lite grann med......

Efter tvätt:

Insidan dammsögs och torkades ur efter konstens alla regler och jag använde då Interior Cleaner... himla bra med instruktionsbok på 15 språk eller nåt

Goa fläckar på bagageluckans insida

Efter lite gnuggande blev resultatet

Repor före och efter:

Lite "under tiden" bilder med

Märk väl hur inredningen ser ut.... hur smart är det att ha en KNOTTRIG inredning??????!!!

Färdiga resultatet:

Får jag lov att bjuda på en liten trädbild med

Min uppfattning om dessa medel är att dom är helt OK att använda...inget av det luktar rävgift...
Jag polerade med polischvax, men fick känslan att det var lite "snällt" trots att jag använde oranga trissor.
Ska snart köra makens Volvo med detta medel och se hur det beter sig på en "genomgången" bil.
Wheelshinen gillade jag skarpt!! Gav precis den ytan jag ville ha på däcken
Drygt att använda...ungefär som Concept Vistan...lite grann på en svamp och det tar aldrig slut!!
Så jag är nöjd med resultatet, men jag tycker ändå att silver är en jäkligt svår färg ....
Positiv och Negativ respons mottages tacksamt!