Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
2010:års har ni bytt till vinterhjul ännu?
- jojje
- Entusiast

2010:års har ni bytt till vinterhjul ännu?
Jag har själv inte gjort det ännu, men det börjar dra ihop sig.
Vi kan ju även ta lite allmänt vinterdäcksprat här, jag har dubbat med Gislaveds NF5 och är nöjd.
Vi kan ju även ta lite allmänt vinterdäcksprat här, jag har dubbat med Gislaveds NF5 och är nöjd.
Senast redigerad av 1 jojje, redigerad totalt 14 gånger.
- WaxDog
- Sponsor

Re: 2010:års har ni bytt till vinterhjul ännu?
Väntar ett tag till här nere i Skåne men när dom väl åker på så blir det dubbat.
Är det någonstans man bör ha dubbat så är det i Skåne pga "black-ice".
Kör Vredestein Arctrac
Är det någonstans man bör ha dubbat så är det i Skåne pga "black-ice".
Kör Vredestein Arctrac
Senast redigerad av 1 WaxDog, redigerad totalt 14 gånger.
-
johmi
- Medlem
Är i valet och kvalet om att hänga på dem på en av bilarna ikväll. Ska åka "i jobbet" imorgon till Finspång från Götene och passerar då de kalla höjderna kring laxå och hallsberg.
Det känns lite tidigt då jag inte brukar få på dem förrän i mitten av november annars.
Det känns lite tidigt då jag inte brukar få på dem förrän i mitten av november annars.
Senast redigerad av 1 johmi, redigerad totalt 14 gånger.
- Stupid-Flanders
- Trogen Medlem

Bytte i Söndags eftersom de hotat med lappmögel här
Köpte nya Fulda Kristall Ice med dubb förra säsongen och är nöjd hittills.
Köpte nya Fulda Kristall Ice med dubb förra säsongen och är nöjd hittills.
Senast redigerad av 1 Stupid-Flanders, redigerad totalt 14 gånger.
Black isn't a color, it's a part time job!
-
TobiasE
- Medlem
Blir vinterdäck så fort verkstan bytt bromsservon på bilen. Provade dubbfria förra året och när vi bytte bil i somras så blev det dubbfria till den också.
Körde med Continentals ContiViking på gamla bilen, ruggigt fint grepp. Ska kolla vad det är för märke på de som jag har till Volvon.
Övrigt: provade Ultimas Paint Guard Plus i helgen...herregud, hur kan man lägga på något annat?
Tack BBV för snabba leveranser
//TobiasE
Körde med Continentals ContiViking på gamla bilen, ruggigt fint grepp. Ska kolla vad det är för märke på de som jag har till Volvon.
Övrigt: provade Ultimas Paint Guard Plus i helgen...herregud, hur kan man lägga på något annat?
Tack BBV för snabba leveranser
//TobiasE
Senast redigerad av 1 TobiasE, redigerad totalt 14 gånger.
- jojje
- Entusiast

http://norrteljetidning.se/nyheter/1.98 ... ll-uppland
Jag kanske får lov att montera vinterhjulen idag ändå
.
Jag kanske får lov att montera vinterhjulen idag ändå
- carina
- Moderator

- Kontakt:
Har inte heller lagt på vinterskorna på bilen.Känns lite tidigt eftersom den nederbörd vi får här är regn.
Kör allround som satt på bilen när jag köpte den för snart ett år sen (tiden går fort) och dom funkade bra även att vi hade grymt mycket snö även här i Göteborg.
Vad det är för märke..... inte en aning...har för mej att det var nåt av dom "kända" märkena..
Kommer kännas konstigt att sätta på mindre fälgar nu...
Kör allround som satt på bilen när jag köpte den för snart ett år sen (tiden går fort) och dom funkade bra även att vi hade grymt mycket snö även här i Göteborg.
Vad det är för märke..... inte en aning...har för mej att det var nåt av dom "kända" märkena..
Kommer kännas konstigt att sätta på mindre fälgar nu...
Senast redigerad av 1 carina, redigerad totalt 14 gånger.
-
bigguns
- Entusiast

Japp bytt o klart för 6 1/2 månads rassel och buller, båda bilarna i söndags.
Var mycket nära att köpa nya dubbfria till det blå ägget ( har haft sådana förut, Nokian hakka Q)
men ekonomin satt stopp.
Grabben , 5 år, fick hjälpa till o pumpa in ny bromsvätska i bromssystemet också, skönt o slippa dra ut sambon till detta.
Fick även hjälp med att rulla in sommarhjulen i boden av honom
Mvh
Z
Var mycket nära att köpa nya dubbfria till det blå ägget ( har haft sådana förut, Nokian hakka Q)
men ekonomin satt stopp.
Grabben , 5 år, fick hjälpa till o pumpa in ny bromsvätska i bromssystemet också, skönt o slippa dra ut sambon till detta.
Fick även hjälp med att rulla in sommarhjulen i boden av honom
Mvh
Z
Senast redigerad av 1 bigguns, redigerad totalt 14 gånger.
-
Masten
- Medlem
Jag hade tänkt montera mina vinterdäck på C5:an i helgen som var, men lyckades fördärva en av låsbultarna när sommarhjulen skulle av
Ska försöka fixa det till helgen om vädergudarna är med mig. För närvarande har jag odubbade Michelin X-Ice på vinterfälgarna, men jag ska köra slut det sista på dem i någon månad och sedan byta till nya dubbdäck istället. Står i valet och kvalet mellan Michelin X-Ice North 2 eller Nokian Hakka 5. Vad tycker panelen?
Senast redigerad av 1 Masten, redigerad totalt 14 gånger.
- jojje
- Entusiast

http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 092304.pdfMasten skrev:Jag hade tänkt montera mina vinterdäck på C5:an i helgen som var, men lyckades fördärva en av låsbultarna när sommarhjulen skulle avSka försöka fixa det till helgen om vädergudarna är med mig. För närvarande har jag odubbade Michelin X-Ice på vinterfälgarna, men jag ska köra slut det sista på dem i någon månad och sedan byta till nya dubbdäck istället. Står i valet och kvalet mellan Michelin X-Ice North 2 eller Nokian Hakka 5. Vad tycker panelen?
Test från förra året, skulle jag köpa nya dubbdäck nu blev det nog Hakka 7:or.
-
Masten
- Medlem
Hoppsan, jag menade förstås Hakka 7jojje skrev:http://www.automotorsport.se/biltester/ ... 092304.pdfMasten skrev:Jag hade tänkt montera mina vinterdäck på C5:an i helgen som var, men lyckades fördärva en av låsbultarna när sommarhjulen skulle avSka försöka fixa det till helgen om vädergudarna är med mig. För närvarande har jag odubbade Michelin X-Ice på vinterfälgarna, men jag ska köra slut det sista på dem i någon månad och sedan byta till nya dubbdäck istället. Står i valet och kvalet mellan Michelin X-Ice North 2 eller Nokian Hakka 5. Vad tycker panelen?
Test från förra året, skulle jag köpa nya dubbdäck nu blev det nog Hakka 7:or.
Senast redigerad av 1 Masten, redigerad totalt 14 gånger.
-
nyberg
- Entusiast

köpte nya däck och fick omlagt igår oå frugans bil,,
har köpt nya monster däck till forden men den funkar inte så den står på sommar däck ännu,,
bytte till mig en ny bil igår och han va snäll la om till vinterdäck så på den slipper jag,, skåp bilen får jag tillbaka från verkstad imorgon så blir lägga om slutet av veckan
har köpt nya monster däck till forden men den funkar inte så den står på sommar däck ännu,,
bytte till mig en ny bil igår och han va snäll la om till vinterdäck så på den slipper jag,, skåp bilen får jag tillbaka från verkstad imorgon så blir lägga om slutet av veckan
Senast redigerad av 1 nyberg, redigerad totalt 14 gånger.
Multimedia-import.se
http://www.facebook.com/MultimediaImport
http://www.facebook.com/MultimediaImport
-
svempus
- Medlem
ska byta i morgon lika bra att få det gjort än att vänta på första snön.plus att det är väll bättre att låta däcken rulla ett tag innan så dom blir uppmjukade eller..
Senast redigerad av 1 svempus, redigerad totalt 14 gånger.
- jojje
- Entusiast

Precis det är bara bra att dom får rulla x antal mil på asfalt innan halkan kommersvempus skrev:ska byta i morgon lika bra att få det gjort än att vänta på första snön.plus att det är väll bättre att låta däcken rulla ett tag innan så dom blir uppmjukade eller..
- Jiiins
- Entusiast

Hej!
Själv så la jag på vinterdäcken i söndags, brukar annars bli oftast sista helgen i okt.
Har Bridgestone Noranza 2 dubb. På våran andra bil så har vi Nokia hakkapelitta dubbfria. Ett kanondäck. Hakkapelitta 7 dubb, vann även årets test i Aftonbladet. Goodyear ultragrip ice+ vann bland dom dubbfria däcken, Continental & Nokiasdäck kom på delad andraplats bland dom dubbfriadäcken.
Själv så la jag på vinterdäcken i söndags, brukar annars bli oftast sista helgen i okt.
Har Bridgestone Noranza 2 dubb. På våran andra bil så har vi Nokia hakkapelitta dubbfria. Ett kanondäck. Hakkapelitta 7 dubb, vann även årets test i Aftonbladet. Goodyear ultragrip ice+ vann bland dom dubbfria däcken, Continental & Nokiasdäck kom på delad andraplats bland dom dubbfriadäcken.
Senast redigerad av 1 Jiiins, redigerad totalt 14 gånger.
" En sjuk polernörd "
-
deciso
- Trogen Medlem

Bytte i måndags. Mest för att jag fått in en sten mellan bromsskivan och plåten ( heter det broms sköld tro?) och ändå skulle ta bort ett däck för att pilla bort stenen. Att en sån liten sten kan ge så mycket ljud. Goodyear ultra grip 7 tror jag dom heter. Dubbfria.
Senast redigerad av 1 deciso, redigerad totalt 14 gånger.
-
Jimmy Larsson
- Medlem
Satte på vinterdäcken och fixade lite allmänt med bilen igår (söndag).
Däcken är någe jag fick med till bilen och heter Kebler Kapnor 3 (är Michelin ägt).
Det är väl förjäkla tråkigt med vinterdäck?
Däcken är någe jag fick med till bilen och heter Kebler Kapnor 3 (är Michelin ägt).
Det är väl förjäkla tråkigt med vinterdäck?
Senast redigerad av 1 Jimmy Larsson, redigerad totalt 14 gånger.
- zwizzen
- Medlem
nepp inte än.. slirar runt på sommarsulorna än
det är lite smått livsfarligt på morgnarna när det är is lite överallt..
men ska snart montera
Kör dubbade gislaved och skulle aldrig i hela mitt liv överge dubbdäck vintertid. då har du problem häromkring
det är nästan så man inte tar sig upp på dom svåraste ställena ändå trots dubbdäck.. då är det illa 
men ska snart montera
Kör dubbade gislaved och skulle aldrig i hela mitt liv överge dubbdäck vintertid. då har du problem häromkring
Senast redigerad av 1 zwizzen, redigerad totalt 14 gånger.
-
marcus
- Entusiast

Rullar på nya Michelin X-ice north.
Senast redigerad av 1 marcus, redigerad totalt 14 gånger.
- jojje
- Entusiast

Då har även jag bytt till ''vinterskor'', har varit ordentligt med svartis och allmänt lömskt väglag här i Roslagen sista dagarna.
Grabben ville även ha vinterdäck till sin kinapuff (moped)
Grabben ville även ha vinterdäck till sin kinapuff (moped)