Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

info om polerrondeller

Allt utvändigt arbete och produktval.
Perry
Ny Medlem
Inlägg: 2
Blev medlem: 19 jun 2012 21:00

info om polerrondeller

Inlägg av Perry » 19 jun 2012 21:51

blev ägare till en röd skoda fabia -03 så tänkte putsa upp den lite!
Är ingen stjärna på polering men måste ju börja lära mig så jag köpte ett menzerna polerpaket från bbv med powergloss, powerfinish och superfinish. har även en powerlock som jag ska prova lägga på.
köpte även till gula, lila och orange 150x25 till roterande och 100x25 till oscillerande.

nu till frågan!

skulle vilja få lite tips om dom 3 olika trissorna jag köpte.
gul,lila & orange är alla medelhårda trissor läste jag mig till, men det måste väl vara olika ändå ? ;)
vilken är bäst för rubbing, medel & ultrafin polish osv? :D

Och hur ofta måste man byta trissor? den har aldrig blivit polerrad förut så jag hinner nog inte köra många sekunder innan hela trissan är klarröd, men gör det något ?

hade tänkt att köra powergloss på dom ställen där det är grövre repor, (då den har en del skönhetsfel) och resten med powerfinish, sen ett varv superfinish med oscillerande och avsluta med powerlock och svarta mjuka trissor. så jag har nog hela natten räddad :D

tackar för svar!
Senast redigerad av 4 Perry, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Inlägg: 4907
Blev medlem: 30 dec 2008 02:01
Ort: ARBRÅ/HÄLSINGLAND
Kontakt:

Re: info om polerrondeller

Inlägg av Nisse » 20 jun 2012 02:54

Gul.... kan du köra fin, medel, grovrubbing med....

Orange.... kan du köra fin, medel, grovrubbing med....

Lila är hårdare...Passar utmärkt till grovrubbing....Skall hålla för lite mer tuffa tag (skummet)

Svart kan variera lite beroende på modell och vart du köpt...Men svart mjuk passar väldigt bra att köra lackskydd med....

Detta är en djungel gällande färger och mjuk/hårdhet....skulle finnas en standard här (men detta varierar mellan leverantörer)....även tätheten varierar... ;)

Röd lack med oxid.....ja dina rondeller kommer bli röda...men fortfarande funktionella...
Bild
MVH Nisse

Skriv svar