Då var det dags för första testet. Det blev Cotton Candy Snow Foam och Bramley Bubble Bath (igen).
Objekten var mina två egna bilar, Volvo V70 behandlad med PolishAngel COSMIC och Renault behandlad med Wolf Chemicals Hard Body.
Slutlig spädning ska vara 1:100 så jag började med att blanda 1:5 innan jag hällde i det i lancen. 50ml +250ml. Jag räknar på att min lance späder 1:20. Det blev väldigt vattningt och jag väldigt tveksam.( I onödan)
Sen la jag ett lager på bilen
Efter 5 minuter

Efter 10 minuter
Stor skillnad på huven där det ligger kvar en del Sonax Xtrem Intense Shine Detail och taket där det är COSMIC.
Efter avspolning med högtryck. Ingen smuts kvar.
Sen var det dags för tvätten med BBB.
Blandade i 5ml i tvätthinken, ~10l. och började tvätta med DODO:s Tribbled Mitt och tvåhinksmetoden.
Efter tvätt och tork blev resultatet det här.
Sen blev det Renaultens tur.
Skum på
5 minuter
10 minuter
Avspolad, tvättad med BBB och torkad.
Jag glömde att ta bilder före men här var det en hel del insekter innan.
Slutstas:
Cotton Candy Snow Foam:
+Luktar gott
+Bra spädning, 1:100 brukslösning
+Rengör otroligt bra, tar även insekter
+Bra skum som sitter länge och tar med sig smutsen av.
-Har inte märkt något än
Det var av naturliga orsaker skillnad på hur länge skummet satt kvar på de olika bilarna. Volvon var renare än Renaulten.
Hittills det mest effektiva skummet jag har provat. Detta blir det jag köper när mitt andra tar slut.
Bramley Bubble Bath:
+Luktar gott
+Otrolig spädning 1:2000
+Rengör bra
+Lämnar inget av medlet kvar
-Känsligt på vattenkvalitet p.g.a. den höga utspädningen.
Ett schampo som jag gillar skarpt. Blir bra glid under vanten. Jag blandar i 7ml för att få det som jag vill ha det med mitt hårda vatten.
Tack för att ni läste / Fredrik