Hej,
Jag köpte precis en begagnad bil som hade varit på rekond.
De hade tagit interiörpolish på mattorna, både fram och bak. Interiörpolish är en vidrig produkt tycker jag. Halt och jävligt!
Det första min 10-årige son sa när han gick in i bilen första gången var "Men, vad har de gjort med mattan??"
Är det nån som vet hur man får bort det? Jag har inte lust att vänta tills det slits bort.
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Ta bort interiörpolish
- e_king
- Entusiast

Re: Ta bort interiörpolish
Prova med kallavfettning och borste. Vill du inte gå på så hårt så prova med APC och borste. Borste är den röda tråden. Den är bra. 
Mekanisk nötning är det som är mest effektivt. Det sliter också mest så prova dig fram.
Mekanisk nötning är det som är mest effektivt. Det sliter också mest så prova dig fram.
- Perra83
- Entusiast

Re: Ta bort interiörpolish
Mattor tvättar jag i varmvatten i badkaret. Blandar i lite olika. Allt från diskmedel, såpa till speciella interiör schampon avsedda att blandas ut med vatten.