Garry Dean har ju dragit igång en "videosatsning" i form av siten www.rawdetailtv.com.
Där utlovas en hel del mer eller mindre proffsiga videos runt bilvårdsarbetet som ska gå lite mer på djupet. Minst 2 nya videos per vecka utlovas.
Initialt så kom det ut information om att det skulle vara gratis. Detta var dock inget som jag noterade, och nu är kostnaden åtminstone uppe i $99.99 för ett år.
Spontant kändes detta ganska intressant även för mig som glad amatör. Detta med bilvård är ett intresse och inte min profession, men jag är mer än villig att lära mig mer och mer.
Dock tycker jag att tjänsten känns lite dyr. Jag prenumererar iofs på Netflix, Spotify och Readly vilka alla hamnar på ungefär samma årliga summa, men de levererar dock betydligt mycket mer än vad Garry Dean utlovar. Jag har bara sett hans gratismaterial, och även om det har varit helt ok så är det ju långt ifrån ett proffsresultat som är värt någon större summa. Rent generellt har det mer känts som reklam för honom som bilrekondare samt för hans egna produkter. Kanske är betalmaterialet betydligt bättre, men det är svårt att veta utan att ha sett det.
Vad är ert resonemang runt denna nya tjänst?
Frågan ställs både till er proffs och er som är glada amatörer.
Är det någon som prenumererar på tjänsten, eller har en uppfattning om vad som erbjuds?
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Raw Detail TV?
- Manor
- Moderator

Raw Detail TV?
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- ostkroken
- Entusiast

Re: Raw Detail TV?
Finns tillräckligt med gratis "kurser" på tuben bara man letar lite. Min åsikt alltså, själva priset var ju inte så himla farligt om det nu kommer minst 2/v och att dom är djupgående på ett bra sätt.
Vroom vroom
Vroom vroom
- Manor
- Moderator

Nej, summan i sig är ingen katastrof...men jämfört med vad man får från andra tjänster som Netflix så känns det dyrt. Netflix och andra tjänster ger också en möjlighet att testa och se vad man får, och de tar ut en månadsavgift och inte årsavgift. Upplägget med låst material utan möjlighet till "peek view" och en årsavgift känns lite lurigt...
Jag är alltså fortfarande sugen, men skulle vilja veta lite mer om vad man får.
Jag är alltså fortfarande sugen, men skulle vilja veta lite mer om vad man får.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Prenumererade på rawdetailtv när det var gratis och jag skulle iaf inte betala många kronor per månad för de videos som han la upp då. Nu har han ju iofs enligt utsago ändrat inriktningen till mer business efter det började kosta pengar så det kanske är mer värt i dagsläget för de som vill starta firma och lära sig de mer företagsspecifika delarna.