Är så att jag köpt en ny Volvo V70 Svart Metallic och som jag nu märkt så krävs det en del jobb för att hålla den fin
Så jag har lite amatörfrågor. Första är hur man på bästa sätt kan undvika att få massa vattenmärken kvar efter tvätt? Har rätt mycket järn och kalk i vattnet här hemma. Var nån form av lackskydd på den när jag hämtade ut den för några veckor sen men nu börjar den kännas lite strävare i lacken så det var väl inget långvarigt.
Ska förövrigt lämna in den på Mr Cap och få deras Master Treatment med FormulaU lackskydd framöver så då blir den förhoppningsvis lätt att tvätta.
Sen undrar jag hur man ska hålla efter den när man fått på lackskydd. Läst att många kör med detailer osv efter tvätt. Är det bara att spruta på och torka av så man får bra glans och även kanske bättrar på avrinningen ytterligare?
Vad det gäller tvätt nu kör jag först med HD Grön sommarspädning och sen med BBV Arti+ carnubavaxschampo och torkar med mikrofiberduk, kanske är helt galet? Vill ju undvika tvättrepor osv. så gott det går....
Ska nog beställa Dodo Juice Born to be mild eller Sour Power och prova med också för har använt born to be mild tidigare och det var riktigt bra tycker jag.
Så ös gärna på med tips vad man som glad amatör kan använda och göra för att hålla bilen så blank och fin som möjligt, jag har sett att det finns sjukt duktiga både amatörer och proffs som hänger på forumet