Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

quick finish 140-behandlad kult-racer

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
MAX

Re: quick finish 140-behandlad kult-racer

Inlägg av MAX » 06 jan 2009 12:10

good-morning tänker svara på mitt eget senaste citat till Nisse om ni tycker att mina inlägg kommer lite huller om buller i bland efter att svaret redan finns i någons annan inlägg så beror det på att jag skriver väldigt sakta så jag hinner inte riktigt med i svängarna Have mercy :roll: som det heter.

Efter att hunnit tagit till mej allt som skrivits ang quick-finishen och den lilla erfarenhet som jag själv skaffat :D mej ang den här produkten , oavsett om man gör en som det heter enstegs polering eller använder den som ett sista steg i en flerstegs polering .

så funkar den bra till vilken maskin man än väljer enkel ossilerande eller dubbel maskin, cyklo kopior topp-tol och allt vad dom heter +enkel roterande.

Sedan för att få ut det där lilla exra så krävs det lite värme och då står ju valet mellan en roterande eller topp-tol eller en cycklokopia nu har jag ingen erfarenhet av varken topp-tol eller cycklo maskinerna men däremot den roterande maskinen.

Så i det här fallet blir jag lite färgad av min bedömning men har man lärt sej den roterande som Mortil beskriver att polera med alla stegen rubbingen + slutfinish så är den helt överlägsen alla andra polermaskiner finns inget som slår en riktig maskin alltså en roterande.

Nu till en ossilerande enkel maskin funkar bra i förhållande till både pris och användar vänlighet den kommer man långt med men funkar bäst som en på-läggare och om man nu vill avstrykare.Lite finputs som det heter.
dubbel trissan samma saK där lite klumpigare som jag ser det men att man får upp lite mer värme allså effektivare än en enkel maskin.

Nu har jag ingen som helst erfarenhet av topp-tolen har inte ens sett en i verkliga livet bara på bild.
så inga kommentarer på den maskinen.Men om man tänker efter och som det skrivits någonstans så används den maskinen än så länge uteslutande här i sverige, cycklo-maskiner har jag förstått används på andra håll och även enkel ossilerande.

Summan av mina bedömmningar som jag nu kommer att sträva efter då jag tycker det här med poleringar är skitkul är att satsa fullt ut på en roterande maskin dels för att jag har en redan men den kommer nog att bytas ut ganska snart inte för att den är dålig utan för att kunna reglera varvtalen då den ligger på 1500 varv konstant

. och här kommer jag inte att skaffa en billig jula eller biltema vad det nu heter ,har redan en billig som jag köpt på jula en meec-tolls och kan säga att den ligger och skräpar knappt inkörd kan vara bra att börja med om man vill lära sej att köra en roterande men eftersom jag hade den store att jämföra med så förstår ni att jula maskinen gömdes i skåpet en bra att låna ut maskin om ni förstår(brukar ju gå sönder när man lånar ut grejor).

Blev lite mycket i vanlig ordning men skönt att jag har fattat ett beslut ang maskinval så man slipper fundera på vad man ska använda för grejor när man polerar nu gäller det att utvecklas som det heter.Nu tror jag det börjar bli dags att besöka racern i garaget tror jag har en lammulls hätta ligga någonstans :twisted: Max.
Senast redigerad av 4 MAX, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 06 jan 2009 14:58

när jag kört Lammull på Toptool så har jag alltid fått en grådassig yta som brukar va segtorkad. och det kläggar ihop hättorna fort .

Ja så är det ju med lammull att det fastnar i hättan...vad använder du för medel när du får segtorkat ?
Låter i mina öron att du inte kör ut detta medel tillräckligt....Ett väldigt vanligt fel är att man doserar för mycket eller inte kör ut medlet tillräckligt !!!
Lättast är ju alltid att köra vanlig skummrondell....

Detta med att inte använda oscillerande maskin....
En svart solid lack kan se väldigt fin ut inomhus när man har polerat upp den..1-2 steg med roterande...Men inget ersätter naturligt solljus utomhus...Där ser man betydligt bättre dom polerrosor man oftast missar om man inte kör över lacken med en oscillerande maskin (t.ex. top tool)...Vi avslutar ALLTID med detta !!!

Så ut med objektet i solen för inspektion !
Senast redigerad av 4 Nisse, redigerad totalt 14 gång.
MVH Nisse

Bild

marcus
Entusiast
Entusiast

Inlägg av marcus » 06 jan 2009 15:46

Nisse: Vilka lammullsrondeller använder ni till TT?

Ang få upp bästa glansen så finns det inget som slår Menzerna PO85RDi kombination med en mjuk rondell och roterande maskin :ugeek:
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.

MAX

Inlägg av MAX » 06 jan 2009 15:58

Nisse skrev:när jag kört Lammull på Toptool så har jag alltid fått en grådassig yta som brukar va segtorkad. och det kläggar ihop hättorna fort .

Ja så är det ju med lammull att det fastnar i hättan...vad använder du för medel när du får segtorkat ?
Låter i mina öron att du inte kör ut detta medel tillräckligt....Ett väldigt vanligt fel är att man doserar för mycket eller inte kör ut medlet tillräckligt !!!
Lättast är ju alltid att köra vanlig skummrondell....

Detta med att inte använda oscillerande maskin....
En svart solid lack kan se väldigt fin ut inomhus när man har polerat upp den..1-2 steg med roterande...Men inget ersätter naturligt solljus utomhus...Där ser man betydligt bättre dom polerrosor man oftast missar om man inte kör över lacken med en oscillerande maskin (t.ex. top tool)...Vi avslutar ALLTID med detta !!!

Så ut med objektet i solen för inspektion !
Enligt mina erfarenheter oavsett om jag lackat eller som nu börjat polera så får jag motsatt effekt det jag ser i garaget med halvskum belysning försvinner i solljus ganska lustigt Max. ;)

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 06 jan 2009 16:19

marcus skrev:Nisse: Vilka lammullsrondeller använder ni till TT?

Ang få upp bästa glansen så finns det inget som slår Menzerna PO85RDi kombination med en mjuk rondell och roterande maskin :ugeek:

Så här gick det till...Vi brukar få besök 2-3 ggr år av en kille som kommer i en rätt välfylld buss med försäljning av smartabs produkter, han hade dessa hättar med sig och ville demonstera dessa och Mirror image...hättorna är röda..

Testen...
Jag körde med Top Tool och gula rondeller och Trutest QF 140 på en rätt så repat tak på en bil...efter detta så monterade han på dessa röda hättor och körde med Smartabs Mirror image för att visa att kan kunde komma ett steg till....Vi köpte ett antal hättor då...vet inte om man skall kalla dom lammull....utan ser svarare ut som garntrådshättor...

Har letat dessa hättor men hittar dom inte...
MVH Nisse

Bild

MAX

Inlägg av MAX » 06 jan 2009 17:49

Har nu skaffat mej lite mera kött på benen ang slutfinish med roterande maskin har hunnit citera Nisse ang solljus och läst Marcus inlägg om sin kombination med medel och trissa som fungerar enligt uppgift förträffligt från Markus.

Nu får vi se var det här inlägget hamnar i för ordning då jag som tidigare sagts skriver väldigt långsamt :oops:

Kan nu trots mina ringa kunskaper i polerandes ädla konst konstatera att som Markus och Mortil skrivit att det funkar hur bra som helst göra sista finishen med en roterande maskin inga som helst konstigheter med det förutsatt att man har ett väl utfört under-arbete.Och naturligtvis har erfarenhet med maskinen i fråga :mrgreen: .

Vill samtidigt poängtera att det här har ingenting med topp-tolen att göra och dess förträfflighet är säkert en jättefin maskin(vill gärna prova när jag får tillfälle)Men kan ju tilläggas att man får ju två st roterande kanon maskiner för samma pris som en topp-tol.så köper man en så får man ju mycket pengar över både till poler- medel och trissor . ;)

Har i dag testat detta på racern efter tidigare tappra försök att blänka till den lite men ändå inte fått till det där lilla exra som man säger.Nu kan jag åckså tillägga att jag i det här fallet varit lika naiv vad det gäller att polera som att tvätta mina objekt, Man har tutat o kört och tyckt man varit duktig som fått det att blänka lite :P

Men kan bara konstatera att det är mycket svårare att få en blank bil blankare än att få en, en matt bil blank.Nu är ju racern som sagt väldigt dålig i lacken och färdig för en omlack men ett bra övnings objekt.så jag har nu gått på den en vända till med enbart roterande maskin från början till slut fast bara koncentrerat mej på taket som av någon anledning i mitt tycke är svårats att få till . :evil:

Började med lammull och ip tog kanon bra även att man fick bort ganska kraftiga repor till en början men efter bara några minuter så började den kladda igen provade med rengörings borste avsedd för skum-rondell och skvättade på lite vatten gick inte så bra ändå klart rondellen var något jag fått med med en jula maskin så den var nog inte avsedd för det här ändamålet. :evil:

Plockade tram en vit hård trissa och körde vidare med ip.n gick bra men nog var lammullen bra mycket bättre så länge den hängde med.körde färdigt taket kan ju nämna att jag körde så gott som igenom på ett ställe pga ren dumhet, var ingen dålig repa jag gick på den var ända ner i grundfärgen så den skulle jag naturligtvis lämnat i fred fy på mej :oops:

Spritade och Bytte till sprängd orange trissa och ff.n körde en vända till spritade ytterliggare en gång. avslutade det hela med lila trissa och quick-finishen inga som helst problem ok lacken har sett sina bästa dagar men jag kan garantera att den är blank ser ju som sagt bedrövlig ut i garaget men fin utomhus. 8-)

Så för göra en lång historia kort så kan man utan några som helst problem göra slut finishen med en roterande maskin. ;)

Har för övrigt heller alldrig sett exempelvis någon av stor-fräsarna på div tv program stått och gnuggat med en ossilerande maskin i samband med en polering eller slut finisch inför exempelvis en utställning eller leverans till kund. 8-)
cuick finish vs kultur-racer-cuickfinish 012.jpg

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 06 jan 2009 18:46

En liten snabbis...

Roterande maskiner
Avverka repor i olika steg exempel medel ..Menzerna Power Gloss (20)...Menzerna Intensive Polish (30)...Autoglym Extra Abrasive 04B...

Oscillerande maskiner
städa upp efter roterande maskiner...sista steget exempel medel Menzerna FF (40) QF 140 (kombinationsprodukt)... Trutest Top Line Polish 150...

Lammull
Kan man ta till på hårda lacker för bättre avverkning...t.ex. VW, Audi, Volvo, Saab
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
Jiiins
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Jiiins » 06 jan 2009 18:55

Snyggt Max!
Gillar när du tar bilden på det stället så träden speglar sej fint i lacken ;)
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 06 jan 2009 18:58

Nisse:

Lammullshättorna jag kör med är av märket 3M, och nej jag har inte överdoserat. vilka medel . 3M finecut, Extrafinecut, FastcutPLUS, Menzerna IP. ungefär samma resultat av alla medlen men inga bra resultat.

dom "lammull" som Smartab säljer är inga Lammull . kan vara därför dom fungerar . har diskuterat dessa hättor med flertalet kunniga inom ämnet kommer dock inte ihåg vad dom heter .
så jag tycker du ska testa köra med vanliga lammullshättor i storleken 133mm 3M säljer dom . tyvärr har jag inte art.nr

vad gäller polering med enbart roterande så jo. jag har lyckats med solidsvarta och solidröda bilar och få dom tipptopp . MEN jag polerar inte på detta sättet då det går mycket snabbare att korrigera felen med roterande och sen städa med toptoolen. men det säger fortfarande inte att man KAN polera en hel bil . sen vet jag inte vad du har för ljus inomhus för att köra ut bilen hela tiden . jag har en uppsättning lysrör som är extremt kallvita. sen går jag även över hela bilen med halogenlampor i alla vinklar . syns inget där så är det snudd på omöjligt att det syns något när den kommer ut i solen . oftast är det tvärt om . saker syns i ljuset av lysrören men inte i starkt solljus. (lysrören används i vanliga fall för inspektion av ytbehandlade saker så som Kromade saker eller eloxerade saker.

hoppas verkligen det blir en garageträff till då får du komma på besök :) väldigt lärorikt och bra stund för utbyte av fakta och kundskap .

nu ska jag åter till garagaget och våtslipa . tjohejs :)

ps. Vanliga skumrondeller ger högre temperatur än Lammull . vill man ha något däremellan så kör man på Sprängda hättor .
Senast redigerad av 4 mortil, redigerad totalt 14 gång.
!! MORTIL !!
Putsar, Polerar, Folierar, Strajpar, Mår gött och lever livet..

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 06 jan 2009 19:33

mortil skrev:Nisse:

Lammullshättorna jag kör med är av märket 3M, och nej jag har inte överdoserat. vilka medel . 3M finecut, Extrafinecut, FastcutPLUS, Menzerna IP. ungefär samma resultat av alla medlen men inga bra resultat.

dom "lammull" som Smartab säljer är inga Lammull . kan vara därför dom fungerar . har diskuterat dessa hättor med flertalet kunniga inom ämnet kommer dock inte ihåg vad dom heter .
så jag tycker du ska testa köra med vanliga lammullshättor i storleken 133mm 3M säljer dom . tyvärr har jag inte art.nr

vad gäller polering med enbart roterande så jo. jag har lyckats med solidsvarta och solidröda bilar och få dom tipptopp . MEN jag polerar inte på detta sättet då det går mycket snabbare att korrigera felen med roterande och sen städa med toptoolen. men det säger fortfarande inte att man KAN polera en hel bil . sen vet jag inte vad du har för ljus inomhus för att köra ut bilen hela tiden . jag har en uppsättning lysrör som är extremt kallvita. sen går jag även över hela bilen med halogenlampor i alla vinklar . syns inget där så är det snudd på omöjligt att det syns något när den kommer ut i solen . oftast är det tvärt om . saker syns i ljuset av lysrören men inte i starkt solljus. (lysrören används i vanliga fall för inspektion av ytbehandlade saker så som Kromade saker eller eloxerade saker.

hoppas verkligen det blir en garageträff till då får du komma på besök :) väldigt lärorikt och bra stund för utbyte av fakta och kundskap .

ps. Vanliga skumrondeller ger högre temperatur än Lammull . vill man ha något däremellan så kör man på Sprängda hättor .
Vi har lysrör som heter 840...extremt ljus i lokalen...men inget ersätter naturligt solljus..vi kör aldrig ut bilarna...detta skrev jag bara som ett tips för den som vill testa och jämföra...

Hättorna vi snackat om är Optipad och är en specialrondell av lammull och akryl...

Vad jag förstår så får du inte riktigt bra resultat (grå hinna) eller har jag missuppfattat ?

Berätta hur du gör från början till slut när du polerara en bil mortil ??
MVH Nisse

Bild

MAX

Inlägg av MAX » 06 jan 2009 19:37

Jiiins skrev:Snyggt Max!
Gillar när du tar bilden på det stället så träden speglar sej fint i lacken ;)
Tackar synd bara att inte solen var framme då brukar det bli lite bättre färg.Max.

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 06 jan 2009 20:04

Nisse skrev:
mortil skrev:Nisse:

Vi har lysrör som heter 840...extremt ljus i lokalen...men inget ersätter naturligt solljus..vi kör aldrig ut bilarna...detta skrev jag bara som ett tips för den som vill testa och jämföra...

Hättorna vi snackat om är Optipad och är en specialrondell av lammull och akryl...

Vad jag förstår så får du inte riktigt bra resultat (grå hinna) eller har jag missuppfattat ?

Berätta hur du gör från början till slut när du polerara en bil mortil ??
hur jag gör. hm .

tvättar bilen i alla tänkbara steg, kallavfettning, alkalisk, syra, shampoo. torkar av bilen går över med clay/kaross svamp. tar toptoolen och "känner" lite på lacken om den är mjuk eller hård eller därimellan. testar på en yta för att se vad jag ska köra med. extrafine, fastcut eller IP. PG har jag inte köpt in än.
när jag hittat rätt blandning så kör jag på. stöter jag på repor som jag inte får bort med Toptoolen så tar jag fram Roterande med liknande uppsättning till att börja med. startar mjukt ökar i varvtal och sedan avslutar med att sakta ner. kör sedan över igen med Toptoolen för att städa bort eventuella hologram och liknande.

när jag kört klart så går jag över med finish typ ultrafina eller Finalfinish (vilken jag tycker är riktigt trevlig o arbeta med ) torkar av och spritar bilen eller kör ut tvättat av den med alkalie . tar bort eventuellt damm i motorhuvens skarvar och dörrskarvar och baklucka, bensinlock .

väl inne igen torkar man av bilen kör på cleaner om det är R2000 som gäller låter det ligga på i 15min torkar bort . läger lackskydd som får ligga i en timme eller mer. under tiden går jag över lister och däck samt fälgar och förseglar dom .

torkar sen av lackskyddet och gör sista städningar. kollar över bilen att den är tipptopp . putsar rutorna och tar bort eventuellt damm i motorhuvens skarvar och dörrskarvar och baklucka, bensinlock

när det kommer till utställningsbilar lägger jag ner x-antal timmar extra mest för att det är mina vänners bilar och jag vill att bästa resultatet ska synas. men det är en helt annan historia .

är även inte bunden av några tider som måste hinnas med då jag hellre lämnar ett bra resultat än ett framstressat resultat .

och nej med ren lammullshätta så får man inget bra resultat på toptool . det har jag och många andra kommit fram till .

Optipad beter sig helt annorluda.

jag ska kolla vad det är för lysrör jag har i garaget ikväll . du kan använda en typ plåthalogen starkt ljus . i färgskalan har den stort sett identiskt ljus som solljus. sen hur ska man kunna kolla bilen i solljus om man blir klar mitt inatten eller om det är gråmulet ute ? eller som nu . mörkt när man kommer hem lite svårt då :( åh tycker inte om svenska vintern :D fast ni har väl iaf lite mer snö hos er i bollnäs än vi har här i bibelbältet.

(ha säkert missat något)
!! MORTIL !!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 06 jan 2009 22:05

hur jag gör. hm .

tvättar bilen i alla tänkbara steg, kallavfettning, alkalisk, syra, shampoo. torkar av bilen går över med clay/kaross svamp. tar toptoolen och "känner" lite på lacken om den är mjuk eller hård eller därimellan. testar på en yta för att se vad jag ska köra med. extrafine, fastcut eller IP. PG har jag inte köpt in än.
när jag hittat rätt blandning så kör jag på. stöter jag på repor som jag inte får bort med Toptoolen så tar jag fram Roterande med liknande uppsättning till att börja med. startar mjukt ökar i varvtal och sedan avslutar med att sakta ner. kör sedan över igen med Toptoolen för att städa bort eventuella hologram och liknande.

när jag kört klart så går jag över med finish typ ultrafina eller Finalfinish (vilken jag tycker är riktigt trevlig o arbeta med ) torkar av och spritar bilen eller kör ut tvättat av den med alkalie . tar bort eventuellt damm i motorhuvens skarvar och dörrskarvar och baklucka, bensinlock .

väl inne igen torkar man av bilen kör på cleaner om det är R2000 som gäller låter det ligga på i 15min torkar bort . läger lackskydd som får ligga i en timme eller mer. under tiden går jag över lister och däck samt fälgar och förseglar dom .

torkar sen av lackskyddet och gör sista städningar. kollar över bilen att den är tipptopp . putsar rutorna och tar bort eventuellt damm i motorhuvens skarvar och dörrskarvar och baklucka, bensinlock

när det kommer till utställningsbilar lägger jag ner x-antal timmar extra mest för att det är mina vänners bilar och jag vill att bästa resultatet ska synas. men det är en helt annan historia .

är även inte bunden av några tider som måste hinnas med då jag hellre lämnar ett bra resultat än ett framstressat resultat .

och nej med ren lammullshätta så får man inget bra resultat på toptool . det har jag och många andra kommit fram till .

Optipad beter sig helt annorluda.

jag ska kolla vad det är för lysrör jag har i garaget ikväll . du kan använda en typ plåthalogen starkt ljus . i färgskalan har den stort sett identiskt ljus som solljus. sen hur ska man kunna kolla bilen i solljus om man blir klar mitt inatten eller om det är gråmulet ute ? eller som nu . mörkt när man kommer hem lite svårt då åh tycker inte om svenska vintern fast ni har väl iaf lite mer snö hos er i bollnäs än vi har här i bibelbältet.

(ha säkert missat något)

Låter väldigt bra tycker jag !
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 06 jan 2009 23:54

jag vet tillvägagångssättet är bra. ska lägga upp lite bilder på kvällens jobb . inte mycke gjort men tidsödande då lacken på bilen är totalt knäckt och ägaren trodde det enbart var omlack som gäller .

BTW . lysrören jag har heter 865 . DOM är blåvita. köp några såna ska du se saker :P jag bara älskar dom :P
!! MORTIL !!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 07 jan 2009 00:30

mortil skrev:jag vet tillvägagångssättet är bra. ska lägga upp lite bilder på kvällens jobb . inte mycke gjort men tidsödande då lacken på bilen är totalt knäckt och ägaren trodde det enbart var omlack som gäller .

BTW . lysrören jag har heter 865 . DOM är blåvita. köp några såna ska du se saker :P jag bara älskar dom :P

När vi bytte från 830 till 840 så blev det som solen gick upp...har en kompis som är elektriker som har varit där och jobbat...vi har 128st lysrör i rekonden och 64st i tvätthallen...

Här lite bilder på verksamheten...

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild
MVH Nisse

Bild

Användarvisningsbild
mortil
Moderator
Moderator
Kontakt:

Inlägg av mortil » 07 jan 2009 00:34

ljust och frächt :) det är alltid bra. OCH ser bra ut för kunderna .

jag fick tipset av en elektriker som är bilpedant att jag skulle ha såna rör . "ja de måste man ju prova sa ja" någon dag senare så kom han med en kartong :) dom är så vita så dom får en viss blåton . MEN man ser precis alla skavanker på saker i ljuset så ja förstår varför dom använder det för slutkontroll av kromade saker :)

så va ha vi lärt oss av detta ? att det är bra att känna elektriker ? eller SKAFFA ORDENTLIGA lampor om man ska polera :) kanske en blandning .

men nu är vi redigt OT
!! MORTIL !!

Användarvisningsbild
Nisse
Sponsor
Sponsor
Kontakt:

Inlägg av Nisse » 07 jan 2009 00:39

mortil skrev:ljust och frächt :) det är alltid bra. OCH ser bra ut för kunderna .

jag fick tipset av en elektriker som är bilpedant att jag skulle ha såna rör . "ja de måste man ju prova sa ja" någon dag senare så kom han med en kartong :) dom är så vita så dom får en viss blåton . MEN man ser precis alla skavanker på saker i ljuset så ja förstår varför dom använder det för slutkontroll av kromade saker :)

så va ha vi lärt oss av detta ? att det är bra att känna elektriker ? eller SKAFFA ORDENTLIGA lampor om man ska polera :) kanske en blandning .

men nu är vi redigt OT
Lite gamla bilder..vi har byggt om rejält på senare tid...
MVH Nisse

Bild

MAX

Inlägg av MAX » 07 jan 2009 06:53

Äntligen dags att börja arbeta så man får hämta lite nya krafter mycket det här med att polera bilar man kan göra si man kan så använda det här och använda det där.

Man kan använda den där trissan och den där är bättre ,den här driver inte upp så mycket värme man kan lägga för hand och man kan lägga med maskin.

Man kan ha det där ljuset och det här man ser när det är skum belysning och när det är stark belysning.

Mycket att ta till sej men det är bra ,sen får man utvädera och testa sej fram till sitt sätt med sina egna förutsättningar, finns nog hur många sätt som helst att blänka till bilarna,både bra och mindre bra.

Tur vi har varandra så att säga, nä nu är det dags att åka till jobbet vi höres Max. ;)

MAX

Inlägg av MAX » 10 jan 2009 17:49

Tog lite flera bilder på taket när jag kom hem från jobbet i går då vi slutar tidigare på fredagarna
går nog inte att få ut så mycket mer av den här lacken då den är så dålig men ser bra ut i skydd av solen 8-) Max.
volvo 480es-87 kamera 003.jpg
volvo 480es-87 kamera 018.jpg
volvo 480es-87 kamera 014.jpg

Göran

Inlägg av Göran » 10 jan 2009 18:16

Riktigt snygg färg!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Skriv svar