Efter att hunnit tagit till mej allt som skrivits ang quick-finishen och den lilla erfarenhet som jag själv skaffat
så funkar den bra till vilken maskin man än väljer enkel ossilerande eller dubbel maskin, cyklo kopior topp-tol och allt vad dom heter +enkel roterande.
Sedan för att få ut det där lilla exra så krävs det lite värme och då står ju valet mellan en roterande eller topp-tol eller en cycklokopia nu har jag ingen erfarenhet av varken topp-tol eller cycklo maskinerna men däremot den roterande maskinen.
Så i det här fallet blir jag lite färgad av min bedömning men har man lärt sej den roterande som Mortil beskriver att polera med alla stegen rubbingen + slutfinish så är den helt överlägsen alla andra polermaskiner finns inget som slår en riktig maskin alltså en roterande.
Nu till en ossilerande enkel maskin funkar bra i förhållande till både pris och användar vänlighet den kommer man långt med men funkar bäst som en på-läggare och om man nu vill avstrykare.Lite finputs som det heter.
dubbel trissan samma saK där lite klumpigare som jag ser det men att man får upp lite mer värme allså effektivare än en enkel maskin.
Nu har jag ingen som helst erfarenhet av topp-tolen har inte ens sett en i verkliga livet bara på bild.
så inga kommentarer på den maskinen.Men om man tänker efter och som det skrivits någonstans så används den maskinen än så länge uteslutande här i sverige, cycklo-maskiner har jag förstått används på andra håll och även enkel ossilerande.
Summan av mina bedömmningar som jag nu kommer att sträva efter då jag tycker det här med poleringar är skitkul är att satsa fullt ut på en roterande maskin dels för att jag har en redan men den kommer nog att bytas ut ganska snart inte för att den är dålig utan för att kunna reglera varvtalen då den ligger på 1500 varv konstant
. och här kommer jag inte att skaffa en billig jula eller biltema vad det nu heter ,har redan en billig som jag köpt på jula en meec-tolls och kan säga att den ligger och skräpar knappt inkörd kan vara bra att börja med om man vill lära sej att köra en roterande men eftersom jag hade den store att jämföra med så förstår ni att jula maskinen gömdes i skåpet en bra att låna ut maskin om ni förstår(brukar ju gå sönder när man lånar ut grejor).
Blev lite mycket i vanlig ordning men skönt att jag har fattat ett beslut ang maskinval så man slipper fundera på vad man ska använda för grejor när man polerar nu gäller det att utvecklas som det heter.Nu tror jag det börjar bli dags att besöka racern i garaget tror jag har en lammulls hätta ligga någonstans