Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Svårt val av lackklydd, Samt även polering
- vesslan1
- Medlem
Re: Svårt val av lackklydd, Samt även polering
Ja att Zirconite har ju PTFE teflon lika som PPS och det märker man att de är lika och att silver one inte har det. Men alla 3 är bra.
Men det var inte det jag fundera på
Nisse vad har Ditec för lackskydd har aldrig fattat vad dom har special kryddor i sitt?
mvh vesslan
Nisse vad har Ditec för lackskydd har aldrig fattat vad dom har special kryddor i sitt?
mvh vesslan
Senast redigerad av 4 vesslan1, redigerad totalt 14 gång.
Lyssna inte på andra bilda dig en egen uppfattning.
- Manor
- Moderator

Det är nog något "hemligt" precis som MrCap:s Formula U...eller vad den heter.vesslan1 skrev:Ja att Zirconite har ju PTFE teflon lika som PPS och det märker man att de är lika och att silver one inte har det. Men alla 3 är bra.
mvh vesslan
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
-
Martin
- Medlem
okej hur blir lacken då blank och hal med spegelyta?jujimbo skrev:Jag vill gärna tipsa om smartab silver one, den har jag kört på en del bilar nu och den är en enpetare som jag tycker är lätt att lägga och ta av.
Skall enl tillverkaren hålla 12-15 mån om jag minns rätt så ca 1 år då... rätt dryg är den du får nog ut en 20-25 bilar på en flaska (1L).
Senast redigerad av 4 Martin, redigerad totalt 14 gång.
-
Martin
- Medlem
så det ni säger är att silver one fungera minst lika bra som zirconite och pps för en billigare peng?
ja jag tror mer på ett sådant medel än ultima för jag har kört med det nu något lager efter att jag först lagt trutest 140 ett lager, men jag förstår inte de enkla med ultima för, 1 det går bar att lägga ut men 2. det bara kladdar sedan och försvinner aldrig utan jag måste torka bort det varje gång och de är så smetit och man får torka så skitsamt för att få bort det.
vad är det för fel jag gör, något måste de vara för jag upplever inte det som alla andra här på forumet:)?
ja jag tror mer på ett sådant medel än ultima för jag har kört med det nu något lager efter att jag först lagt trutest 140 ett lager, men jag förstår inte de enkla med ultima för, 1 det går bar att lägga ut men 2. det bara kladdar sedan och försvinner aldrig utan jag måste torka bort det varje gång och de är så smetit och man får torka så skitsamt för att få bort det.
vad är det för fel jag gör, något måste de vara för jag upplever inte det som alla andra här på forumet:)?
- Manor
- Moderator

Kom igen...det går väl inte att misslyckas att lägga Ultima Paint Guard+...den är ju plätt-lättMartin skrev:så det ni säger är att silver one fungera minst lika bra som zirconite och pps för en billigare peng?
Du bör ju dock lägga den direkt på lacken som gärna kan vara förberedd med Ultima Paint Prep+...att lägga den uppe på ett annat "lackskydd" är väl kanske det som har ställt till det för dig.
Du kanske gjorde som en kollega till mig...han drog på Ultima Paint Prep+ i tron att det var lackskyddet...och förstod inte alls hur man kunde slippa att eftertorka då han tyckte att bilen var kladdig och matt efteråt
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Jiiins
- Entusiast

Martin skrev:så det ni säger är att silver one fungera minst lika bra som zirconite och pps för en billigare peng?
Mycket troligt, att du använder för mycket produkt
Då har du använt mega mycket medel. Eller att du är tillbaka på samma ställe efter ett tag då kan det torka lite på fel sätt, samt att det syns spår kvar av produkten. Kan även vara för fuktigt när du lägger det. Tryck ej för hårt utan smek ut det och det ska knappt synas vart du varit med applikatorn. Lycka till nästa gång
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
Martin
- Medlem
hahahaha nä jag vet skillnaden och är tusen säker på att jag använder rätt, men ligger kanske något i de att jag har lackskyddet först, men jag ska prova med att lägga det först nästa gång och sen kanske ett vax på eller lacksydd. tusen tack för hjälpen, uppskattas verkligen:D:D:D
Manor skrev:Kom igen...det går väl inte att misslyckas att lägga Ultima Paint Guard+...den är ju plätt-lättMartin skrev:så det ni säger är att silver one fungera minst lika bra som zirconite och pps för en billigare peng?
vad är det för fel jag gör, något måste de vara för jag upplever inte det som alla andra här på forumet:)?.
Du bör ju dock lägga den direkt på lacken som gärna kan vara förberedd med Ultima Paint Prep+...att lägga den uppe på ett annat "lackskydd" är väl kanske det som har ställt till det för dig.
Du kanske gjorde som en kollega till mig...han drog på Ultima Paint Prep+ i tron att det var lackskyddet...och förstod inte alls hur man kunde slippa att eftertorka då han tyckte att bilen var kladdig och matt efteråt. Jag bad att han skulle kolla på flaskan vad han hade använt, och det var alltså fel medel
. Därefter har han kört med Ultima Paint Guard+ många gånger, och gillar det mycket.
-
Martin
- Medlem
okej ja då kan jag nog använt lite mycket medel, men jag tycker inte det jag tar ett sprut nån gång och seden stryker stora delar, men jag ser tydligt vart jag har strykigt.
kanske har att göra med att jag gärna ha en tendens till att trycka lite hårt med paden för att jag vill vara säker på att jag har lagt på hela ytan men kanske de blir för mycket då:D? för jag tycker de också verka knepigt varje gång, jag fundera på hur fasen allt de där bara ska försvinna och lacken ska se spegelblank ut och vara kladdfri. men de kanske har lite med också at jag lägger ett lager lackskydd innan. så jag ska prova och lägga försiktigt nästa gång och inte spruta på nå mycket samt även ta de först:D
TACK så hemskt mycket för hjälpen:D
TACK så hemskt mycket för hjälpen:D
Jiiins skrev:Martin skrev:så det ni säger är att silver one fungera minst lika bra som zirconite och pps för en billigare peng?
Mycket troligt, att du använder för mycket produktOch ser det ut som du lagt ett wax dagen efteråt?
Då har du använt mega mycket medel. Eller att du är tillbaka på samma ställe efter ett tag då kan det torka lite på fel sätt, samt att det syns spår kvar av produkten. Kan även vara för fuktigt när du lägger det. Tryck ej för hårt utan smek ut det och det ska knappt synas vart du varit med applikatorn. Lycka till nästa gång
- Jiiins
- Entusiast

Tror inte det har att göra med det?...... Att du har lagt det uppe på ett lackskydd
Det har jag gjort många gånger på olika skydd, men dock aldrig på Trusted 140. Största användningen av Ultima anser jag att just lägga det uppe på ett annat lackskydd o då toppa detta för lite extra blänk då o då
Jag själv skulle aldrig lägga Ultimas lackskydd först som bas........Utan isf bara Ultima ett lager då o då. Men inför en vinter då skulle jag if vilja ha något mer hållbart lackskydd. Som Glare, Endurance eller helst ett tvåkomponents-skydd utan att nämna något namn
Martin skrev:okej ja då kan jag nog använt lite mycket medel, men jag tycker inte det jag tar ett sprut nån gång och seden stryker stora delar, men jag ser tydligt vart jag har strykigt.kanske har att göra med att jag gärna ha en tendens till att trycka lite hårt med paden för att jag vill vara säker på att jag har lagt på hela ytan men kanske de blir för mycket då:D? för jag tycker de också verka knepigt varje gång, jag fundera på hur fasen allt de där bara ska försvinna och lacken ska se spegelblank ut och vara kladdfri. men de kanske har lite med också at jag lägger ett lager lackskydd innan. så jag ska prova och lägga försiktigt nästa gång och inte spruta på nå mycket samt även ta de först:D
TACK så hemskt mycket för hjälpen:DJiiins skrev:Martin skrev:så det ni säger är att silver one fungera minst lika bra som zirconite och pps för en billigare peng?
Mycket troligt, att du använder för mycket produktOch ser det ut som du lagt ett wax dagen efteråt?
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
Martin
- Medlem
okej ja jag tycker också för de är lite tanken som jag har att få lägga några lager ovanpå ett annat lackskydd, men nu så varje gång blir det sådär:(
jag ska testa nästa gång att ta ett annat lackskydd och se om de blir samma sak då, för de kanske är trusted 140 som kan vara problemet.
jag ska testa nästa gång att ta ett annat lackskydd och se om de blir samma sak då, för de kanske är trusted 140 som kan vara problemet.
- mrjohn
- Medlem
Här kommer lite feedback. Tack för tipset!Manor skrev:Är det verkligen "the real stuff"?
£4.50 låter löjligt billigt även om det bara är 125ml * 2 steg...inkl. frakten så blir det £9.50 och fortfarande känns det väldigt billigt. Kan man verkligen lita på detta?
Vad är den allmänna uppfattningen om DiamondBrite 2-komponents...bra eller anus?
Jag såg detta och köpte hem 2 uppsättningar och det kom med posten redan efter 3 arbetsdagar.
Kan ännu inte säga vad jag tycker om produkten men den kom hem snabbt och bra från Ebay iallafall
Senast redigerad av 4 mrjohn, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

mrjohn skrev:Här kommer lite feedback. Tack för tipset!Manor skrev:Är det verkligen "the real stuff"?
£4.50 låter löjligt billigt även om det bara är 125ml * 2 steg...inkl. frakten så blir det £9.50 och fortfarande känns det väldigt billigt. Kan man verkligen lita på detta?
Vad är den allmänna uppfattningen om DiamondBrite 2-komponents...bra eller anus?
Jag såg detta och köpte hem 2 uppsättningar och det kom med posten redan efter 3 arbetsdagar.
Kan ännu inte säga vad jag tycker om produkten men den kom hem snabbt och bra från Ebay iallafall
För att bli helnöjd, så använd conservern vid tvätt var 3-5 vecka. Då kommer det se ut som min visningsbild i flera år
" En sjuk polernörd "