Tack för alla tips !!
Nisse: Jag tror att det lutar åt New Horizon, med Menzerna Power Finish först.. Varför inte Final Finish? Jag har inte roterande maskin

Bara oscillerande med gula "huven". Är det kört?
Arbetet/jobbet:
1 el 2 varv (beroende skick på lack) med oscillerande med gula "huven" Menzerna Power Finish/Final Finish...
1 Varv med C New Horizon med oscillerande med nya gula "huven"?
sen andra varvet manuellt med mikrofiber dukar?
" En tanke" : Vad sägs om Menzerna Power Lock Polymer Sealant som ett sista steg?
Eftersom det e slut med Mikrofiber dukar från BBV, funkar Turtles/Sonax Polish Mikrofiberdukar?
Jag har inga polerrosor eller "swirls" på lacken, inga kraftiga repor heller, mycket smårepor på dörrhandtagen..
jag har några enstaka tvätt och torkrepor. På bakkofångaren är det lite mer repor pga bagage in o ur, osv.
Lite off topic... med lite bakgrund och historia kanske vore bra...(om det är till nån nytta)
iaf...
När jag köpte bilen från en handlare i tyskland då sa han att den hade varit på rekond, och det var den!
Den var så tjock, fyllig, len, mjuk.. och glansig i lacken, Ingenting fastnade på den.
Men så okunnig som man är så tvättade jag bort det i under ca 4 månader med tvätt 2-3 ggr i veckan med mycket avfettning (okq8 naturavfettning) fastän det inte behövdes!! (Alla andra i hallen gjorde ju det)
Även om bilen var ren så var jag i GDS hallen ändå.... Ny bil, vill ju röra den, känna den, tillbringa tid med den..ibland snacka med den.. haha... inte bara ha den som staty på parkeringen,, ni fattar
Men sen såg jag att smutsen fastnade mycket mer och därmed svårare att få bort den och glansen var i stort sett borta också..
Så jag drog till Sonax och utförde deras största lackskydd/poler/vax paket...varför Sonax? vet inte ,, Media? kanske,,
Men fick inte den glansen, fyllningen, smutsavvisande egenskapen som jag ville ha!
marcus: Jag tycker inte att Sonax var nått bra, Ingenting om man jämför det med vad jag hade på bilen när jag köpte den från handlarn i tyskland. vet inte om dem gjorde ett dåligt jobb. Eller helt enkelt dåliga produkter. Vet inte vad dem använde för grejjer heller..
Därför mina vänner, är jag här..