Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Premiär med Rupes

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
TAT
Medlem

Premiär med Rupes

Inlägg av TAT » 17 okt 2013 23:55

Dålig på att dokumentera mina jobb men eftersom det i helgen blev premiär med min nya maskin tog jag iaf några bilder.

Min ca 10 gamla Musse har börjat tröttna på livet (höll på gå illa häromveckan när en fästplatta lossnade) och det har velats lite kring ersättare. Kör oftast två steg. Första med den roterande AEG:n och andra med Mussen.

Länge tyckt Rupes ser grymt fina ut på bild/film och slog, efter samtal med Magnus Gråben, till på en BigFoot LHR 15 han hade över. Stort tack Gråben för en otroligt smidig affär btw..!! :cheers Egentligen sjuk överkurs för hobbypolering men tyckte definitivt jag var värd den efter att ha hållit liv i den gamla så länge. Den här hobbyn har ju iaf spårat ur sedan länge.

Vilken maskin sedan..!! Otroligt välbalanserad och lättkörd. Skön mjukstart och man kör den lätt med tre fingrar utan att den drar iväg. Inga problem att ligga med halva trissan utanför en panel (nederkant på bakluckan). Andas grym kvalitet rakt igenom. Nöjd.. :nicka Ska skaffa några mf trissor i större storlek för att kunna köra lite hårdare vid behov.

Blev en röd Quashqai i premiären. Bilen var efter tvätt rätt fräsch förutom bakluckan som fick sig en första omgång med roterande.

Invändigt jobb valde ägaren bort men detta användes utvändigt:
Prickbort
Degreaser WET
HD Grön i FoamLance
Cherry Foam
AcidClean (nederkant dörrar och fälgar)
Pingens gula torkduk
Fine Grade Clay
AEG Performance med blå och orange trissa
Rupes LHR 15 med gul trissa
Lahega 11 PowerCut
Lahega 17 Finecut
Blå polerkon till fälgar (tack LineaR för smidig affär också)
Isoprop
Diamondbrite
Concept Vista
Vinyl & Rubber Polish
GlassClean

Bild

Bild
Snart är det jul enligt fönstret

Bild

Bild

Ägaren sjukt nöjd.. :roll:
Senast redigerad av 4 TAT, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Viper76
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Premiär med Rupes

Inlägg av Viper76 » 18 okt 2013 07:05

Rupes är en grym maskin!!
Härlig färg på bilen , och bra jobbat!!
Senast redigerad av 4 Viper76, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Jonke
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Premiär med Rupes

Inlägg av Jonke » 18 okt 2013 07:11

Ser kanon ut!
Rupes är ren kvalité, vi har en sån "långhyvel" på jobbet tryckluftsslipkloss... Och den har gjort sitt jobb i 10år. Inte en tillstymmelse till någon defekt,förutom att kardborren blev helslät :lol:
Senast redigerad av 4 Jonke, redigerad totalt 14 gång.

Fritte
Medlem

Inlägg av Fritte » 18 okt 2013 10:03

Låter som att Rupes är en maskin att satsa på nästa gång det är dags för byte ;)
Min roterande är snart kaputt o min Das 6 Pro som använts när roterande inte behövts o för städning är det väl inge större fel på tar lite tid bara.
Så det blir antingen en roterande av kvalite eller en Rupes Bigfoot 15/21 eller en Flex 3401 Vrg, vad tycker ni?....trevlig helg ////Fritte
Senast redigerad av 4 Fritte, redigerad totalt 14 gång.
Full fart spar tid

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast

Inlägg av e_king » 18 okt 2013 12:00

Det var lite för bra läsning. Har länge varit sugen på att utöka vagnparken och speciellt med denna. :) Man blir inte mindre sugen nu. Det är snart jul. Nu har jag nåt att skriva på listan för en gångs skull. :D
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Viper76
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Premiär med Rupes

Inlägg av Viper76 » 18 okt 2013 12:14

Fritte skrev:Låter som att Rupes är en maskin att satsa på nästa gång det är dags för byte ;)
Min roterande är snart kaputt o min Das 6 Pro som använts när roterande inte behövts o för städning är det väl inge större fel på tar lite tid bara.
Så det blir antingen en roterande av kvalite eller en Rupes Bigfoot 15/21 eller en Flex 3401 Vrg, vad tycker ni?....trevlig helg ////Fritte
Har kört både Flex och Rupes och måste nog säga att Rupes är att föredra! Bättre cut i Rupes och väldigt välbalanserad, kort och gott en riktigt bra maskin. :-)
Senast redigerad av 4 Viper76, redigerad totalt 14 gång.

Fritte
Medlem

Inlägg av Fritte » 18 okt 2013 17:24

Nu har jag en beg roterande pågång så nu blir det till att spara ihop till en Rupes BF ,verkar som det är en riktigt bra maskin.
Vart köper man den billigast i Sverige samt utomlands ?
E_King skriva upp på önskelistan är ingen dum ide, har varit så snäll i år ;)
Blir till att polera några bilar i höst som bidrag till maskin ingen som behöver få en bil polerad :lol:
Senast redigerad av 4 Fritte, redigerad totalt 14 gång.
Full fart spar tid

Användarvisningsbild
Viper76
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Premiär med Rupes

Inlägg av Viper76 » 18 okt 2013 19:31

Fritte skrev:Nu har jag en beg roterande pågång så nu blir det till att spara ihop till en Rupes BF ,verkar som det är en riktigt bra maskin.
Vart köper man den billigast i Sverige samt utomlands ?
E_King skriva upp på önskelistan är ingen dum ide, har varit så snäll i år ;)
Blir till att polera några bilar i höst som bidrag till maskin ingen som behöver få en bil polerad :lol:
Streetpower säljer dom för 4500:- tror jag det var! Annars så finns ju Ultimate finish , mm

Skriv svar