Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
"Brilliant Care" - Vad är det?
-
Niklas
- Medlem
"Brilliant Care" - Vad är det?
Tjena!
Fick idag hem reklam i brevlådan tack vare en ny bil som jag nyligen köpt.
Det var reklam för Brilliant Care lackskydd som påstås vara 9 gånger bättre än andra lackskydd. Och "när din bil en gång blivit behandlad av Brilliant Care behöver du aldrig mer polera eller vaxa den igen.". Det står även på deras hemsida att lackskyddet står emot maskintvätt med borstar från tvättrepor.
Så frågan är: Vad är detta för herrejösses medel? Kör dom med Ceramic Pro? Eller något annat? Vad?
Hur står sig "Brilliant Care" mot t.ex. PPS som i dagsläget är min favoritbehandling?
Fick idag hem reklam i brevlådan tack vare en ny bil som jag nyligen köpt.
Det var reklam för Brilliant Care lackskydd som påstås vara 9 gånger bättre än andra lackskydd. Och "när din bil en gång blivit behandlad av Brilliant Care behöver du aldrig mer polera eller vaxa den igen.". Det står även på deras hemsida att lackskyddet står emot maskintvätt med borstar från tvättrepor.
Så frågan är: Vad är detta för herrejösses medel? Kör dom med Ceramic Pro? Eller något annat? Vad?
Hur står sig "Brilliant Care" mot t.ex. PPS som i dagsläget är min favoritbehandling?
Senast redigerad av 4 Niklas, redigerad totalt 14 gång.
///Niklas "NiKeMaN" Johansson
- progge
- Moderator

Re: "Brilliant Care" - Vad är det?
http://www.brilliantcare.se/konsument/b ... -lackskydd
Brilliant Ceramic Protection kan ni få till: Personbil från 3 695:- SUV-bilar från 4 695:-
Brilliant Ceramic Protection kan ni få till: Personbil från 3 695:- SUV-bilar från 4 695:-
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- Grief
- Moderator

Älskar företag som brett slänger sig med uttrycket "proffessionellt" - soptunnan direkt. Kan de inte ens stava till det de påstår sig vara tror jag inte värst på deras mirakelmedel 
Senast redigerad av 4 Grief, redigerad totalt 14 gång.
Kia Cee'd SW -11 | Mazda 323 1,5 DX -83
-
Jos
- Ny Medlem
Brilliantcare ceramic protection är den nya typen av keramiska lackskydd, se ceramic pro, droppoff eller liknande. Har en sådan behandling på min bil och det är det grymmaste lackskyddet jag har provat iallafall. Det verkar heller inte bli några tvättrepor efter tvätt
Mvh J
Senast redigerad av 4 Jos, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

kan man inte istället då köpa typ wolfs Hard body från Gunther då och göra jobbet själv och spara typ 3500.
finns även andra alternativ också.
mvh magnus
finns även andra alternativ också.
mvh magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
-
Niklas
- Medlem
"Fordonet skadas inte av några permanenta fläckar som nitratetsning orsakad av fågelspill och trädsav."
Kan det verkligen stämma?
Kom igen nu ni gamla forumrävar som testar ALLT hela tiden... Är keramiska lackskydd lösningen på allt?
Kan det verkligen stämma?
Kom igen nu ni gamla forumrävar som testar ALLT hela tiden... Är keramiska lackskydd lösningen på allt?
Senast redigerad av 4 Niklas, redigerad totalt 14 gång.
///Niklas "NiKeMaN" Johansson
- Frebba
- Medlem
Var kan man köpa keramiska skydd då ?
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.
- progge
- Moderator

Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
- Funk
- Moderator

Nej, lika lite som de "keramiska" lackerna löste problemet.. men visst kan dom vara bra.Kom igen nu ni gamla forumrävar som testar ALLT hela tiden... Är keramiska lackskydd lösningen på allt?
Rent allmänt så är väl problemet med alla nya mirakelmetoder två:
1: Det är inte tillräckligt med det "superhårda/hala ämnet" i produkten..
2: Det finns ingen vedertagen bevisad metod att få det att bilda en riktig varaktig bindning till bilens lack.
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
-
Nisse Hult
- Ny Medlem
Jag vågade pröva att få detta gjort i Emmaljunga ytan blev fantastisk så jag åter kommer om några månader då har jag utvärderat lite hur det funkarFrebba skrev:Var kan man köpa keramiska skydd då ?
Senast redigerad av 4 Nisse Hult, redigerad totalt 14 gång.
-
Nisse Hult
- Ny Medlem
Nu har det gått snart 2 mån och jag har avfettat ett antal ggr och ca 10 tvättar.Ytan har till och med blivit ännu bättre så än så länge ser det väldigt bra ut och jag är nöjd men det skall ju vara i 6år 
Senast redigerad av 4 Nisse Hult, redigerad totalt 14 gång.
- Jiiins
- Entusiast

Det är nog riktigt bra!? Verkar som att det ska ersätta Diamond brite.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
- Jiiins
- Entusiast

http://www.motormagasinet.se/alla/samar ... oenigsegg/
Troligtvis kommer dom också byta till Brilliantcare.
Nu är det just bara spekulationer ifrån min sida.
Troligtvis kommer dom också byta till Brilliantcare.
Nu är det just bara spekulationer ifrån min sida.
Senast redigerad av 4 Jiiins, redigerad totalt 14 gång.
" En sjuk polernörd "
-
JohanK
- Medlem
Har för mig att Paul Dalton har varit och polerat lite på Koenigsegg, och vad jag vet kör väll han 3M för det mesta?
Edit, Kan juh vara en liten PR grej för honom och hans företag...?
Edit, Kan juh vara en liten PR grej för honom och hans företag...?
Senast redigerad av 4 JohanK, redigerad totalt 14 gång.
-
minette
- Ny Medlem
Jag säger en sak ! Gå inte på den lackförsegling , för de första har de funnits ett par månader i sverige , för de andra är de mer glasbehandling och har rredan krakulerat en bil i ä-holm !
Diamond brite kommer att finnas och kommer inte att bli ersatt av brilliant care ! Diamond briten vet vi att den lämnar 6 års hållbarhet och har sett de på jobbebilar att de håller !
Jag själv jobbar med dessa två meddel och tror mkt mer på Diamond briten eftersom vi får kunder tillbaka med efterkontoller på bilarna och de tåler all avfettning med , ju mer avfettning ju bättre blir resultatet på DB !
Brilliant caren är där som ingen vet om de håller i 6 år , inge vet något om de ! Det enda vi vet att fler å fler återförsäljare går till Diamond briten !
Diamond brite kommer att finnas och kommer inte att bli ersatt av brilliant care ! Diamond briten vet vi att den lämnar 6 års hållbarhet och har sett de på jobbebilar att de håller !
Jag själv jobbar med dessa två meddel och tror mkt mer på Diamond briten eftersom vi får kunder tillbaka med efterkontoller på bilarna och de tåler all avfettning med , ju mer avfettning ju bättre blir resultatet på DB !
Brilliant caren är där som ingen vet om de håller i 6 år , inge vet något om de ! Det enda vi vet att fler å fler återförsäljare går till Diamond briten !
Senast redigerad av 4 minette, redigerad totalt 14 gång.
- garagehunden KL
- Medlem
Har aldrig testat så för vad det är värt så tror jag inte på några sex års hållbarhet. Ursäkta att jag är en tvivlare men att generellt säga att man vet att ett lackskydd håller i sex år utan att man behöver bry sig, låter orimligt.
Det måste väl vara en mängd parametrar som spelar in. Hur många av de lackskyddade har lackskyddet kvar efter sex år?
Det måste väl vara en mängd parametrar som spelar in. Hur många av de lackskyddade har lackskyddet kvar efter sex år?
Senast redigerad av 4 garagehunden KL, redigerad totalt 14 gång.
-
Jos
- Ny Medlem
Minette, eller George som du kanke egentligen heter, vad är din ide med att smutskasta Brilliantcare på det här viset? Jag tror inte att behandlingen har " krakulerat" någon billack för det första. Eftersom att jag tror att du har agenturen på Diamondbrite och inte jobbar med Brilliantcare så tycker jag att det är fult att på det här viset prata skit om konkurrerande lackskydd.minette skrev:Jag säger en sak ! Gå inte på den lackförsegling , för de första har de funnits ett par månader i sverige , för de andra är de mer glasbehandling och har rredan krakulerat en bil i ä-holm !
Senast redigerad av 4 Jos, redigerad totalt 14 gång.
- ostkroken
- Entusiast

Sv: Re: "Brilliant Care" - Vad är det?
Ju mer avfettning ju bättre blir resultatet, känns fel både för miljön och för lackskydd. Oavsett lackskydd...minette skrev:Diamond briten eftersom vi får kunder tillbaka med efterkontoller på bilarna och de tåler all avfettning med , ju mer avfettning ju bättre blir resultatet på DB !
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.
-
Millennium Bilvård
Raderat pga egenreklam, gör om gör rätt...
Senast redigerad av 5 Millennium Bilvård, redigerad totalt 14 gång.
Anledning: Raderat pga egenreklam.
Anledning: Raderat pga egenreklam.
-
HazeGlaze
- Medlem
Bra skrivet!
Senast redigerad av 4 HazeGlaze, redigerad totalt 14 gång.