Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Keramiska lackskydd
-
Jill
- Medlem
- Kontakt:
Keramiska lackskydd
Verkar som att keramiska lackskydd är något som kommer allt starkare på marknaden.
Vilka keramiska skydd finns det?
Vilka keramiska skydd har ni testat och vad har vart er upplevelse av dom?
Vilka keramiska skydd finns det?
Vilka keramiska skydd har ni testat och vad har vart er upplevelse av dom?
Senast redigerad av 4 Jill, redigerad totalt 14 gång.
- Frebba
- Medlem
Re: Keramiska lackskydd
De som verkar va störst e cheramic pro.
Tycker man läser om deras till höger o vänster
Senast redigerad av 4 Frebba, redigerad totalt 14 gång.
-
Jill
- Medlem
- Kontakt:
Ja det verkar så... 9H låter ju extremt..Frebba skrev:De som verkar va störst e cheramic pro.
Jag blir lite orolig för vad lacken verkligen klarar... Var ju en som fick lägga ner sin verksamhet efter att han reste alla lacken på en dyrare bil... Ingen man vill vara med om.
Någon som vet hur länge har dom större keramiska skydden funnits och testats?
- Frebba
- Medlem
E de nu så bra som sägs så binder vi ju ris till ryggen om vi lägger de på bilar
Då blir de kanske bara polering vart 3 år. Och ta 3 gånger betaltven vanlig behandling är där nog ingen som vill heller.
Keramiska skydd i all ära.
Lägga ner vill man inte
Då blir de kanske bara polering vart 3 år. Och ta 3 gånger betaltven vanlig behandling är där nog ingen som vill heller.
Lägga ner vill man inte
-
Jill
- Medlem
- Kontakt:
Frebba skrev:E de nu så bra som sägs så binder vi ju ris till ryggen om vi lägger de på bilar![]()
Lägga ner vill man inte
Det sägs ju att lika hårt som skyddet är, lika hårt är det att polera... av vad man läst. Känns som att det blir tufft att polera om inte ens en nyckel repar..
- Frebba
- Medlem
Hehe blir att ta fram lamull och makita igen
going old school 
- ville_vonka
- Medlem
Jag har Drop Off på min sommarbil, haft det på en sommar och det ser ut som nytt fortfarande 
Senast redigerad av 4 ville_vonka, redigerad totalt 14 gång.
- Kapten Haddock
- Entusiast

Utvärderar några produkter nu och är helt klart imponerad av vissa, men inget är så spektakulärt som det ibland visas på youtube.
Precis som vanliga lackskydd marknadsförs dessa ibland som lite mer än vad de egentligen är.
Men jag tror absolut dessa är hör för att stanna, men precis som alla andra lackskydd ligger mkt av hållbarheten på bilens brukare.
Och nej dessa skydd står inte heller emot stenskott och dörruppslag;)
MVH/
Precis som vanliga lackskydd marknadsförs dessa ibland som lite mer än vad de egentligen är.
Men jag tror absolut dessa är hör för att stanna, men precis som alla andra lackskydd ligger mkt av hållbarheten på bilens brukare.
MVH/
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
- Frebba
- Medlem
Kan du ge tips på några då ? 
- Kapten Haddock
- Entusiast

Vet ju inte vad man får skriva här utan att det blir reklam.
Men jag har bla testat cheramic pro och det funkar fint!
Ditec använder sig oxå av en coating nu, vet inte om det är std för alla stationer men iaf vissa.
MVH/
Ditec använder sig oxå av en coating nu, vet inte om det är std för alla stationer men iaf vissa.
MVH/
Frebba skrev:Kan du ge tips på några då ?
Senast redigerad av 4 Kapten Haddock, redigerad totalt 14 gång.
-
Cogo
- Entusiast

Gtechniq C1 är väl också keramiskt skydd samt opti coat, eller har jag fattat fel.
mvh magnus
mvh magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.
-
Jill
- Medlem
- Kontakt:
Man får väl vänta o se vilka som överlever i längden helt enkelt.Kapten Haddock skrev:Utvärderar några produkter nu och är helt klart imponerad av vissa, men inget är så spektakulärt som det ibland visas på youtube.
MVH/
Du får berätta sen när du har testat klart
-
Jill
- Medlem
- Kontakt:
Vet du hur nytt det är att dom gör det?Kapten Haddock skrev:Vet ju inte vad man får skriva här utan att det blir reklam.
MVH/
Frebba skrev:Kan du ge tips på några då ?
-
Gråben
- Trogen Medlem

Keramiska lackskydd
Kan inte annat än hålla med dig!Kapten Haddock skrev:Utvärderar några produkter nu och är helt klart imponerad av vissa, men inget är så spektakulärt som det ibland visas på youtube.
MVH/
Jag använder opti-coat pro/ opti-guard och väldigt nöjd med det, testa att googla det lite så finns det väldigt mycket läsning om det.
Men sen så finns det betydligt fler tillverkare av skydd med
Senast redigerad av 4 Gråben, redigerad totalt 14 gång.
- Manor
- Moderator

Jag hittade denna test av Opti-Coat på nätet.
Opti-Coat med uppföljning efter 2 år
Opti-Coat med uppföljning efter 2 år
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Funk
- Moderator

Jag hämtar en ny bil (nåja ett halvår gammal är den) i nästa vecka, kanske man skall prova opticoat, vem säljer ?
Bilen är min första svarta , Volvo Saphire Black Metallic , så det kommer nog att krävas lite mer vård än de silvriga vi brukar ha i familjen..
/Thomas
Bilen är min första svarta , Volvo Saphire Black Metallic , så det kommer nog att krävas lite mer vård än de silvriga vi brukar ha i familjen..
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Manor
- Moderator

Umeå Fordonsvård (Gråben) som åtminstone tidigare varit en sponsor på forumet.Funk skrev:Jag hämtar en ny bil (nåja ett halvår gammal är den) i nästa vecka, kanske man skall prova opticoat, vem säljer ?
/Thomas
Så kanske dock inte är fallet längre?
Fantastisk hållbarhet på Opti-Coat 2.0. Min plan är att polera om bilarna i vår igen och lägga på ett nytt lager. Om det jag läst stämmer så kan klarlackens lager bibehållas och poleringen görs bara på Opti-Coat lagret
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Funk
- Moderator

Tack för tipset..
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- ostkroken
- Entusiast

Verkar läskigt bra om det stämmer!Manor skrev:Umeå Fordonsvård (Gråben) som åtminstone tidigare varit en sponsor på forumet.Funk skrev:Jag hämtar en ny bil (nåja ett halvår gammal är den) i nästa vecka, kanske man skall prova opticoat, vem säljer ?
/Thomas
Så kanske dock inte är fallet längre?
Fantastisk hållbarhet på Opti-Coat 2.0. Min plan är att polera om bilarna i vår igen och lägga på ett nytt lager. Om det jag läst stämmer så kan klarlackens lager bibehållas och poleringen görs bara på Opti-Coat lagret.
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.
-
Driven
- Ny Medlem
C1 är riktigt bra grejer !Cogo skrev:Gtechniq C1 är väl också keramiskt skydd samt opti coat, eller har jag fattat fel.
mvh magnus
Senast redigerad av 4 Driven, redigerad totalt 14 gång.