Tanken från början var att testa BBB, APC och perfiction. Men eftersom det var relativt kallt ute så kändes det dumt att gå på för hårt med vattnet i dörrarna med apc så ägaren fick upp dom igen innan våren...
Bilen är från 2007 och aldrig behandlad.. tvättad på tok för sällan

Började lite lätt med min stora favorit av avfettningsmedel. Prickbort. Sprayade på och lätt ligga på ca 5 minuter. Man kunde rätt lätt se att det gjorde sitt jobb

Sen en spann med BBB. Får säga att det doftade ljuvligt även om man jämför med meguiars NXT som jag alltid kört med innan. Bra skumbildning. Men blev mindre skum när man tvättade. Fast tyckte att svampen gled kanonfint över lacken ändå!

Sen snabbtorkade jag bort det värsta vattnet och gick över bilen med en MF-duk och Perfection. Det har snackats mycket om det på sistone och jag kan bara hålla med. Det luktade gudomligt!!! Och det kändes lagom drygt. Körde ca 1 spray per panel och fick en snygg finish direkt om man jämför med sonax variant som jag kört med innan som blir lätt "randig". Bilderna får tala för sig själv.

Sjukt nöjd med dagens tvätt. Och ägaren till bilen va nog lätt sagt ännu nöjdare
Ska försöka ta min bil inom kort som är behandlad i höstas av Articseal. Och se skilladen på en behandlad bil
/Anders