Hej på er.
Bilden ovan visar den nyinköpta Kawan VN 800 Classic 97:a, eller ja nyinköpt är den inte utan den kördes i allafall föra säsongen så helt ny är den inte. Tänkte när jag först såg den att här finns potential att göra något kul med. Har inte hållt på med så mycket större modifieringar tidigare men funderade under sommaren och läste en hel del här på forumet om plasti dip mm. Så när väl MC säsongen tog slut så bestämde jag mig för att göra en del ändringar för jag tyckte den såg lite väl mesig ut i orginalutförandet.
Stängde in mig i garaget några helger och demonterade en massa delar. Grill, skärmar, kåpor, stag och lite andra delar. Köpte på mig 3 burkar svart plasti dip och sedan var det igång.
Fick tips om att värma upp burkarna innan det var dags att måla vilket gjordes. Maskade endast styre med gafflar samt motor med plastfilm och satte igång och spraya. Enkelt att lägga var det och täckte bra. Tanken helsprayades med 5 lager och de andra delarna 4 lager. Detaljer på tanken som hastighetsmätare och lampor var enkla att pilla bort färgen från. Använde en trubbig plastbit att pilla upp en kant med, sedan var det bara att dra så följde hela stycket med och gick av i skarven.
Nu är hojen klar och man känner både glädje och lite tomhet för nu är projektet slut
Andra modifieringar som gjordes var avgaslinda, bytte styre, gjorde faktiskt själv ny sadel för jag tyckte man satt för högt upp på den gamla. Är väl inget sadelmakarämne men är faktiskt nöjd med med tanke på att jag aldrig gjort en tidigare och att den är skön att sitta på.
Så ni som funderar på att plasti dippa något, fundera inte på det längre. Bara gör det för det är enkelt, kul och det blir snyggt.
Slut från projekt MC dipp!