Går i tankarna om att skaffa mig en Ford Mustang GT 4.6l V8 på 304hk. Har suttit flera timmar dag som natt och googlat vilken modell man skall ha och vilken man skall undvika. Utseende mässigt har jag fastnat på 2006 och framåt till 2010. Tycker att dem är sjukt snygga och ser ändå ut lite som de " gamla " mustangerna.
När det gäller färgen gillar jag skarpt den pippi gula eller den svarta. Såklart skall det vara helskinn men däremot är jag mer tveksam till vilken växellåda man skall ha.
Meningen är ändå att bilen skall stanna många år i ens förvar. Har dock snackat med en del kunniga Mustang lovers som sagt att skall du ha en coupe modell är det manuell låda som gäller medan man skaffar en cab så skall man glida med en automatare.
Ni får gärna dela era åsikter om vad ni tycker och tänker om denna bil eller kanske rent av har något annat tips om sommarbil. Helst skall det ju vara en vrålande V8, meningen är inte att den skall kosta skjortan utan runt en 180 - 200 000:- får man väl räkna med för ett fint exemplar.