Har beställt nya alufälgar som är påväg hem till mig nu och tänkte då lägga på något vettigt lackskydd på dom så dom håller sig rena och e lättvättade..
Vad för något rekommenderas?
Mvh

Mest meguiars hemma just nu, ultimate liquid vax osv men inget riktigt 2k skydd eller liknande.Lemerok skrev:Har du några lackskydd hemma redan? Vissa fungerar rätt bra på fälgar med.
Grymt att höra! Du använde ingen större mängd avfettning för att få ren dom då?ostkroken skrev:Jag provade Glare nu över vintern.
Lätt att lägga, fin glans och grymt lättvättade. Jag blev riktigt imponerad första gången jag tvättade. Den förut så intorkade smutsen satt nästan inte alls. Kommer garanterat att använda igen!

Har du testat?..e_king skrev:Surfa in till Gunther och köp Wolf´s Chemicals Rim Shield. Finns inte mycket som fastnar på det.

Jag använde kall, micro och alkalisk avfettning under vintern. Vad jag kan se utan att det förstörts ngt. Senaste tvätten använde jag endast högtryck följt av BBB schampo och det blev rent. Då hade bilen gått nästan 200 mil fram och tillbaka fjällen.zwizzen skrev:Grymt att höra! Du använde ingen större mängd avfettning för att få ren dom då?ostkroken skrev:Jag provade Glare nu över vintern.
Lätt att lägga, fin glans och grymt lättvättade. Jag blev riktigt imponerad första gången jag tvättade. Den förut så intorkade smutsen satt nästan inte alls. Kommer garanterat att använda igen!
Och hållbarheten va bra så det inte åker bort om man nu måste till att tvätta med avfettning?

Hela förra sommaren på ena bilen och i år sitter det hittills på tre uppsättningar sommarfälgar.limban skrev:Har du testat?..e_king skrev:Surfa in till Gunther och köp Wolf´s Chemicals Rim Shield. Finns inte mycket som fastnar på det.

Okej, vanliga vax är ingen höjdare på fälgar, har provat det med dåligt resultat.zwizzen skrev:Mest meguiars hemma just nu, ultimate liquid vax osv men inget riktigt 2k skydd eller liknande.Lemerok skrev:Har du några lackskydd hemma redan? Vissa fungerar rätt bra på fälgar med.
Provade att lägga PPS tidigare på 4x fälgar men vart inte impad utan tyckte det inte spelade nån roll när det skulle till att tvätta iaf

I den mån det går så kör jag med oscillerande maskin och mjuk trissa. Och ja polerar du innan lackskydd så får du ännu bättre yta på fälgarna.Cogo skrev:lägger ni glare för hand på fälgarna? fungerar det bra? är det nödvändigt med Microfinish innan på fälgarna?
mvh magnus