Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Polish och vax, ge mig råd!

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
gingpa
Ny Medlem

Polish och vax, ge mig råd!

Inlägg av gingpa » 16 mar 2014 15:10

Jag har varit mycket dålig på bilvård och hålla lacken iordning. Nu med relativt ny bil vill jag åtminstone köra en polish och vaxa bilen två gånger per år.
Vilka produkter ur Bollnäs Bilvård är att rekommendera? Jag behöver svamp för polish, polish, vax och trasa för polering av vax. Allt ska göras manuellt och det behöver inte vara de dyraste produkterna. Jag blir helt vilse av allt som finns :)

Gert
Senast redigerad av 4 gingpa, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
addebe
Medlem

Re: Polish och vax, ge mig råd!

Inlägg av addebe » 16 mar 2014 15:26

Jag gillar Autoglym Super Resin Polish, alltiettmedel. Bilen blir ren och blank, riktigt blank! =)

Man polerar in det som polermedel för att "plocka bort" orenheter men sen låter man det torka till en dimma "skydd", tar 10 min typ sen är det bara att putsa av, bland det lättaste jag vart med om.

Tror det skall finnas på hylla hos Mekonomen nu förtin.

/Andreas
Senast redigerad av 4 addebe, redigerad totalt 14 gång.

Cogo
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Cogo » 16 mar 2014 15:47

super resin polish är bra när man kör för hand. vill man ett ännu starkare skydd på det så kan man toppa med Extra gloss protection, då har du ett lackskydd som håller i minst 6 månader.

Har en del autoglym produkter som du kan köpa av mig om du är intresserad, finns en annons i köp och sälj delen där jag säljer en del lackskydd.

Mvh Magnus
Senast redigerad av 4 Cogo, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 16 mar 2014 17:17

Ja tänkte på Ultimas paint prep plus och Paint guard plus men Autoglym varianten lät nästan lättare.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
WaxDog
Sponsor
Sponsor

Inlägg av WaxDog » 16 mar 2014 18:25

Tycker dom är lika enkla båda två och både Ultima och Autoglym är ju lite designade för att kunna arbetas med för hand. :jeps
WaxDog - För din bil och båt
Kvalitetsprodukter för privatpersoner.
http://www.waxdog.se

Skriv svar