Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Hjälpa mor med sin bil.
-
ener
- Ny Medlem
Hjälpa mor med sin bil.
Jag tänkte polare upp min kära mors bil en blå subaru 10. hitta scholl s30+ som jag hörde skulle vara väldigt bra just för att de är helt silicon fritt och det ska vara bra ifall man vill försegla lacken. Vilket jag då så klart vill göra så tänkte höra med er, jag har hittat nått som heter nanolex är de nått som är bra eller bara skit?
Vad jag förstår så håller väl dom typen av skydd i 2 år och även längre om man tvättar med ett schampo dom har stämmer detta? någon som har testat? eller blir jag den första test piloten?
Vad jag förstår så håller väl dom typen av skydd i 2 år och även längre om man tvättar med ett schampo dom har stämmer detta? någon som har testat? eller blir jag den första test piloten?
Senast redigerad av 4 ener, redigerad totalt 14 gång.
-
ener
- Ny Medlem
Re: Hjälpa mor med sin bil.
Kan ju lägg till vart jag hittat grejjerna så man kanske kan få bättre råd http://nanolex.de/
- progge
- Moderator

En till, att ni bara orkar 
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
-
miken
- Entusiast

Scholl polermedel är riktigt bra men satsa på något bättre lackskydd
att det ska hålla 2år synar jag och det låter väldigt oseriöst !
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
-
ener
- Ny Medlem
Jag är som ganska ny på de här med lackskydd. Men vad kan man vänta sig att ett lackskydd ska hålla?
Det finns väl en massa produkter på marknaden som lovar liknande livs längder? Är alla bara skojjare eller är det att man inte får automat tvätta bilen efteråt? känns ju som ett väldigt smidigt sätt att hålla bilen fräsch på tyckte jag.
Någon som använt nått liknande? Som kan svara på vad för och nackdelar är med ett lackskydd av den typen.
Det finns väl en massa produkter på marknaden som lovar liknande livs längder? Är alla bara skojjare eller är det att man inte får automat tvätta bilen efteråt? känns ju som ett väldigt smidigt sätt att hålla bilen fräsch på tyckte jag.
Någon som använt nått liknande? Som kan svara på vad för och nackdelar är med ett lackskydd av den typen.
-
ener
- Ny Medlem
Finns väll nått som heter ceramic pro som ska hålla i 5 år plus men det får man ju inte använda som privat person så därför jag halka in på de här.miken skrev:Scholl polermedel är riktigt bra men satsa på något bättre lackskyddatt det ska hålla 2år synar jag och det låter väldigt oseriöst !
Men låter ju lite som att de inte är så testat man kanske borde prova de verkar ju inte vara allt för dyra pengar trotts allt
-
ener
- Ny Medlem
Hitta en sida som jag beställde lite grejjer ifrån. Vart lite scholl produkter till att polare och tvätta med sen ett lackskydd från nanolex. Man kan väl testa iaf så om någon är intresserad kan jag återkomma med resultatet.
- Manor
- Moderator

Opti-Coat 2.0 håller länge, och jag har haft det på min bil i ett år nu.ener skrev:Finns väll nått som heter ceramic pro som ska hålla i 5 år plus men det får man ju inte använda som privat person så därför jag halka in på de här.miken skrev:Scholl polermedel är riktigt bra men satsa på något bättre lackskyddatt det ska hålla 2år synar jag och det låter väldigt oseriöst !
Men låter ju lite som att de inte är så testat man kanske borde prova de verkar ju inte vara allt för dyra pengar trotts allt
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- e_king
- Entusiast

Sv: Re: Hjälpa mor med sin bil.
? Vad menar du nu progge.progge skrev:En till, att ni bara orkar
Skickat från min HTC One X via Tapatalk
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
jonkegtx
- Entusiast

Forumtrollet som var på G för några dagar sedan länkade också till dessa produkter. Jag tror att det var det Progge menade.
Senast redigerad av 4 jonkegtx, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

MOD: Sorry om tråden ser konstig ut, men jag plockade spam rakt av..
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- e_king
- Entusiast

Sv: Hjälpa mor med sin bil.
Aha. Jag som tycker att jag är inne ofta har alltså lyckats missa något. 
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
ener
- Ny Medlem
nu har jag ju redan hunnit beställa men vart för man tag på opticoat 2.0 hade ju vart kul att testa de med funderar nämligen på att göra min egen bil i samma veva.Manor skrev:Opti-Coat 2.0 håller länge, och jag har haft det på min bil i ett år nu.ener skrev:Finns väll nått som heter ceramic pro som ska hålla i 5 år plus men det får man ju inte använda som privat person så därför jag halka in på de här.miken skrev:Scholl polermedel är riktigt bra men satsa på något bättre lackskyddatt det ska hålla 2år synar jag och det låter väldigt oseriöst !
Får man inte länka till andra sidor härifårn? Är det därför de vart en som vart less på mitt inlägg?
- Funk
- Moderator

Du har PM i frågan.Får man inte länka till andra sidor härifårn? Är det därför de vart en som vart less på mitt inlägg?
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Manor
- Moderator

ener skrev: nu har jag ju redan hunnit beställa men vart för man tag på opticoat 2.0 hade ju vart kul att testa de med funderar nämligen på att göra min egen bil i samma veva.
Kontakta Gråben här på forumet
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- progge
- Moderator

Re: Sv: Re: Hjälpa mor med sin bil.
Forums Troll som länkade till Se sidan av produkten.e_king skrev:? Vad menar du nu progge.progge skrev:En till, att ni bara orkar
Sedan dök det upp en De länk till samma produkt.
Tyckte att det var lite onödigt/samma person kanske
Där av Att de bara orkar.
Mvh Progge