Mitt namn är Robert Folkstrand och är utbildad inom vattenbruk och Sportfisketurism! MEN har alltid varigt intresserad av allt som har med motorer att göra oftast har det gällt lantbruk/entreprenad maskiner så vid 16 års ålder började man hand polera mor o fars bilar och släktingars ! Men det var inte förrän man fick körkort och egen bil som man blev riktigt "körd" i huvudet när det kom till att hålla efter sin bil!
Första bilen som var min egen var en Volvo V70 2,5T från 98 ! som var dassig i lacken osv, så jag gjorde ett försök att fräscha upp den för hand.... det gick inte riktigt bra så jag lånade en roterande jula maskin av min chef och köpte lite sonax prylar och drog igång, och när jag såg skillnaden på detta så väcktes mitt intresse ordentligt för bilvården, men det var inte förrän jag hamnade på detta forum som jag drog igång på allvar!
Före bild på V70 2,5T 1998

Efter första omgången me roterande!

Klar utvändigt!

Därefter byttes den ut mot en V70 2,4T Jubileum Sport Edition -2002 som var riktigt fräsch för sin ålder med knappt 17000 på mätaren.
Såhär såg den ut när jag fick den.

Så nu helgen som gick blev det bli ett ryck på lacken och motorrum och en del invändigt!
Ursäkta att det är lite dåligt med före bilder! Tyvärr fick jag heller inte med mig systemkameran
Det blev i denna ordningen:
Avfettning+prickbort - avspolning
HD Grön - avspolning
Orchards Iron Cleanse
Svampning med Bramley Bubble Bath
Medium Clay hela bilen
Svampning igen med BBB
Torkning
Motortvätt:
Avfettning där det behövdes
HD grön + diskborste
Avspolning lågt tryck
BBB med svamp
Avspolning lågt tryck
Torka torrt

Sen blev det att dra igång med poleringen!
Använde Mussepiggmaskin från Biltema
Började med Menzerna pf med vita hårda rondeller avverkade väl helt okay men inte bra nog! Så måste få tag i ett grövre medel! Vet inte om ja ska testa ett grövre Menzerna eller Glare!?
Därefter blev det BBVs High Gloss med medel/mjuka rondeller som avslutades med BBV Clear paint inspection innan lackskydd!
Lackskyddet blev BBV SuperGuard V3

All kritik mottages gärna positivt som negativt!
HA DET GÖTT!