Man tager vad man haver i detta fall en opel corsa -90 som sjunger på sin sista vers.
Vilket även mina trissor börja göra so shit happens . Bilen för övrigt köpte den för 3500kr har haft den i 3år kostat ca3500kr i reparationer och underhåll, dyraste utgiften färg ca 2000kr.
Utgångsläge ej tvättad på ca 3mån vaxad innan med turtels nano vax( vad det ska vara bra till skiten sitter bergfast)okej inte rengjord på länge som sagt var.Har nu gjort allt man inte ska göra? dvs tvättat bilen med med diskmedel (yes) blandat i sprayflaska med vatten duschat på torkat efter med grov mf blev inte rent ska jag säga men!ska det poleras så ska det
Vaxet i fråga biltemas supervax som jag använde till volvo 480n.
laddade julas gula trissa nersvarad till min lilla darling makitan 125mm ocillerande körde på hela bilen löste sista lorten mycket bra dom prickarna som inte släppte pillade jag bort med nageln(förlåt). :oops
före bild efter rengöring? efter vaxning[attachment=0]polerings -asbinent vs konsument 019.jpg[/attachment :
körde av vaxet med blå mjuk trissa för övrigt ej rengjord efter invaxning av volvon men har man asbinent så har man.Vill inte rekomendera detta arbetsförfarande
I alla fall så blev jag gladare av en renare bil dessutom lite blankare .Max