Nangkang e livsfarliga när det är blött ute. Har haft såna en gång. Men dem va runda o högljuddaostkroken skrev:Jag provade Nangkang (stavning?) förra uppsättningen sommarsulor och kommer absolut inte köpa dom igen. Fästet mot underlaget är det inget större fel på, men jag gillar när däcken är runda. Mina och många andras Nangkang hoppar fram över vägarna tyvärr.
Till det positiva är ju att dom kostade nästan ingenting.
Skickat från min GT-I9505 via Tapatalk
Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
-
henkek
- Trogen Medlem

Sv: Re:
Senast redigerad av 4 henkek, redigerad totalt 14 gång.
-
annaanton
- Ny Medlem
Re: Idag.....
En seg måndag efter gårdagens allsvenska matcher. Sitter på jobbet en regnig dag och skulle hellre vara någon annanstans.
Senast redigerad av 4 annaanton, redigerad totalt 14 gång.
-
Andyah
- Medlem
..elr rättare sagt igår..(tis 23:30) efter jobbet lämnade man bort sin bil till min systers kille så han får ta hand om den lite med att byta kamrem, spännare o allt där till. olja, tändstift, kolla bromsar osv osv..rejäl service 
Senast redigerad av 4 Andyah, redigerad totalt 14 gång.
- ostkroken
- Entusiast

...såg jag en konstig sak under oljelocket. Var slemmigt och gråbrunt på själva locket men när jag kollade oljan ser den nästan ny ut. Ngn som kan gissa vad det är för fel?
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.
- progge
- Moderator

Re:
Kondens.ostkroken skrev:...såg jag en konstig sak under oljelocket. Var slemmigt och gråbrunt på själva locket men när jag kollade oljan ser den nästan ny ut. Ngn som kan gissa vad det är för fel?
torka bort geget.
Senast redigerad av 4 progge, redigerad totalt 14 gång.
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- ostkroken
- Entusiast

Som jag misstänkte, tyckte det var lite konstigt eftersom själva oljan såg ny ut fortfarande. Toppen då blir den såld nästa vecka
Senast redigerad av 4 ostkroken, redigerad totalt 14 gång.
- Perra83
- Entusiast

Re: Re:
Kallas väl för kallslam? Som sagt kondens. Det blir så om motorn går korta turer och om motorn går lite kallt.progge skrev:Kondens.ostkroken skrev:...såg jag en konstig sak under oljelocket. Var slemmigt och gråbrunt på själva locket men när jag kollade oljan ser den nästan ny ut. Ngn som kan gissa vad det är för fel?
torka bort geget.
Hade så till och från på sambons Clio. Körde en långsväng så försvann det. Vet inte om termostaten va lite dålig eller om den bara öppnade vid låg temperatur.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- e_king
- Entusiast

Haha. Den där var inte vackrare än min Modus. Riktigt vit och snygg blänka.
MattisH skrev:
PERFECTION!!
Skickas från min iPhone via Tapatalk
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.
-
miken
- Entusiast

tvättat bilen och bygger om lite i mitt garage och på måndag kommer dom och monterar en ny Crawford garageport med portöppnare och 2 dosor
2500x2125mm blir den 
Ska beställas lite bilvårdsgrejer i kväll och undrar om någon har bra erfarenhet av PolishAngels produkter? Sugen att prova deras Viking Shield i sommar
Ska beställas lite bilvårdsgrejer i kväll och undrar om någon har bra erfarenhet av PolishAngels produkter? Sugen att prova deras Viking Shield i sommar
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- MattisH
- Trogen Medlem

Men den är betydligt häftigare än din modus
Men lite liten... Det är lite trångt med kidsen... Han som sitter där bak spänner man genom bagageluckan... Vändradien är sjukt bra, 7 meter. Man kör slalom i parkeringsgaraget mellan pelarna
Pearlwhite gör sig riktigt bra! Men allt syns också på den.
Men lite liten... Det är lite trångt med kidsen... Han som sitter där bak spänner man genom bagageluckan... Vändradien är sjukt bra, 7 meter. Man kör slalom i parkeringsgaraget mellan pelarna
Senast redigerad av 4 MattisH, redigerad totalt 14 gång.
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- e_king
- Entusiast

Instämmer.
MattisH skrev:Men den är betydligt häftigare än din modus![]()
![]()
![]()
![]()
- MattisH
- Trogen Medlem

Är modusen en praktiskt bil som typ andrabil`? Kortkörningar och hämtning/lämning på dagis ?
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- e_king
- Entusiast

Riktigt praktisk är den men den är Fransk. =Udda möjligtvis dyra fel. Nissan Note är byggd på samma chassi men lite tråkigare utseende (om möjligt) och verkar ha bättre kvalitet.MattisH skrev:Är modusen en praktiskt bil som typ andrabil`? Kortkörningar och hämtning/lämning på dagis ?
- MattisH
- Trogen Medlem

Ok.. Har en C-max idag och den är också väldigt praktisk...
Suzuki Grand Vitara 2008
Toyota Auris Hybrid 2013
Toyota Auris Hybrid 2013
- Manor
- Moderator

...behandlade jag Subaruns vindruta med Aquapel igen.
Förra behandlingen har fungerat i 3 år
...och fungerade faktiskt fortfarande, men det kunde vara bättre.
Polerade först rutan med vit hård trissa, oscillerande, medium och light cut polermedel.
Därefter spritade jag rutan innan behandlingen.
Jag tänkte först köra med PPS...men då jag hade en Aquapel ampull hemma och det fungerat så otroligt bra sist så blev det en repris.
Förra behandlingen har fungerat i 3 år
Polerade först rutan med vit hård trissa, oscillerande, medium och light cut polermedel.
Jag tänkte först köra med PPS...men då jag hade en Aquapel ampull hemma och det fungerat så otroligt bra sist så blev det en repris.
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- e_king
- Entusiast

Varför ändra på ett vinnande koncept.
Manor skrev:...behandlade jag Subaruns vindruta med Aquapel igen.
Förra behandlingen har fungerat i 3 år...och fungerade faktiskt fortfarande, men det kunde vara bättre.
- Perra83
- Entusiast

Köp även till portöppnare som du kan ha i bilen istället för 12V/cigg pluggen. Sen en kodknappsats som du monterar på fasaden. Riktigt smidigt att slippa leta efter nyckelknippan när du närmar dig uppfarten bara att trycka på knappen i bilen. Samma med knappsatsen på väggen. På sommaren när du bara är ute i shorts och nycklarna ligger inne så använder du bara kodknapparna för att öppna porten.miken skrev:tvättat bilen och bygger om lite i mitt garage och på måndag kommer dom och monterar en ny Crawford garageport med portöppnare och 2 dosor2500x2125mm blir den
Vi bytte till en Hörman port förra året och kom på i efterhand vilka tillbehör som går åt. Tyvärr så gjordes den ingen reklam för dom i samband med köpet, dumt!
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.
- Rednales
- Kemiexpert

...(eller rättare sagt igår) så var vi till IKEA för lite småkrafs. Kom hem med en "ny" bil 
Senast redigerad av 4 Rednales, redigerad totalt 14 gång.