Avfettning
HD grön
Schampo
Clayade bilen, gud vad den var smutsig, bilen har nog aldrig tvättats för hand bara i maskin. Och sista gången var ungefär 1 år sen.
Började med bakluckan med PF och lila hård men den bet tyvärr inte. Körde en till gång, bet lite till. Tog andra halvan med PF med lammullen 140. Bet lika mycket som lila gjorde men under 2 omgångar.
Så ja tog fram PG för att jag har inte IP men ska nog skaffa det. Ja blanda 50/50, 70/30, 20/80 hela vägen sen och det tog väldigt bra.
Min kompis hade biltemas dubbelhuvud med propads och samma blandningen som mig. Tog riktig bra för honom med.
Tyvärr så fanns det jäkla repor som inte ville försvinna, vågade inte polera igen då ibland lacken var riktig varm när ja hade lammullen med min aeg 150.
29 bilder, säg till va ni tycker och verkligen förlåt för många dåliga bilder. Hade dålig belysning i lokalen.
Lackskydd: FireGlaze

Måste fråga er, vad är detta som finns i lacken eller över? Det fanns rätt mycket av detta under högerbak delen.

Något skumt på motorhuvud som ja lyckades polera bort.

Mycket repor va? Så synd för att vara 05 årsmodell

Lite 50/50

Och dumma jag som glömmer tejpen mitt i motorhuvud och glömde totalt att jag skulle polera där haha

Jag provade att få mera glans i lacken med SF men detta gick inte alls och ja hade inget att städa efter så jag hoppade över SF.

Vi tvättade bilen och på taket så pärlade sig riktig fint tycker ja, men hur kommer det sig? Brukar det pärla sig bara ifrån polering?

Min kompis jobbar med FG

FG väntar på mf

Smutsig motor som rensades med HD grön 1:10

Tack för att du tog dig tiden att tittat igenom.