Hej mortil hur går det med våtslipandet av bilen är väldigt nyfiken har ju sett att du gjort underverk med andra bilar som sett sin bästa dagar.
Har själv provat på corsan som jag asbinet polerade förra veckan, det var för ca 1,5 år sen efter när jag hade lackat om den blev både apelsinskal ,torrsprut+lite rinningar på den men ganska blank alla fall.
Hur som helst köpte lite våt- slip papper 3m 1000korn+2000korn lite 3m grov rubbing.3m fin rubbing av billackeraren som jag handlat färgen av.
Som vanligt så är man ju lite ivrig när man ska göra någonting har lite bråttom så att säga

.så jag började med att slipa huven för hand med kloss och 1000papper mjukade inte ens upp papperet i vatten

doppade papperet i en burk med vatten och satte i gång. Tyckte det var bra klipp i så pass grant papper(van med torrslip 240)skvättade på hela huven och slipade tyckte att jag bara tog topparna torkade av med trasor gamla lakan o örngot,
Gjorde om samma sak med 2000papper(inte heller uppmjukat)torkade av med trasor, och så på med grov rubbing lilla makitan (osilerande)mediumtrissa någonting sen börja jag polera(flytta runt rubbingen)

avtork trasa fin rubbing samma trissa (flytta runt polermedlet)

polerat o klart torkade av med trasor
såg resultatet

tänkte att det här gör jag alldrig om nån mer gång.det enda man såg var sliprepor och en halvblank motor huv.Men skam den som ger sej så jag läste på lite gjorde om jobbet med uppmjukade papper rikligt med vatten efter våtslip, rengöring med lacknafta( sparsamt)stora roterande maskin hårdare trissa grov rubbing.fint polermedel torkade denna gång av med frottehanduk men jag hade inte uppfattat att man skulle sprita eller tvätta efter polering

så jag la på lite turtle vaxpolish som jag gnuggade av med samma frottehanduk som jag hade till polermedlet

men det blev inte bra ska jag säga men bättre.
Men som sagt var det var då nu har jag dock fått ordning på lacken efter mycket slipande o polerande
så man får väl vara ganska nöjd med resultat och se det som ett övnings objekt.Nog om detta började klia i skrivar-fingrarna .Lägg gärna ut lite bilder och beskrivningar av ditt projekt verkar för-övrigt vara en riktigt trevlig bil så lite fakta om bilen skulle vara intressant. Mvh Max.