Bilen körs dagligen av både busschaufförer samt garagepersonal från verkstaden så skitig de blir den
Lite förebilder ( Notera smutsen på all grå plast , mycket är säkert av oljiga overaller)

Vänster dörrsida

och höger

Efter:
Lite renare?

Golvet är ännu inte klart(rengjort men ej behandlat med PRLC) men smutsen under ratten är ett minne blott !

Allt färdigt !

Härligt var det när hela holvet var täckt med denna svara gummimatta för den såg så fin ut efter att man rengjort och lagt PRLC, Ingen onödig glans utan bara SVART
Tillvägagångssätt:
1.Hade inga bilder på det men först avfettade jag dörrkantena med Kall & Alkalie och torkade rent
2. Gick igenom instrumentpanel, dörrsidor, golv m.m med Brisk & en vanlig tvättborste som alla säkert har hemma, Spraya på och lät verka en kort stund för att sen bara gnida igenom, krävdes inte mycket gnuggande inte, sen torkades ytorna med den gröna interiör microfibern som finns hos BBV ( Faktiskt kanon med en så ljus färg för man ser direkt när man bör byta trasa)
3. Gick igenom alla plastdetaljer + hela golvet med Allbrite PRLC (Plastic,Rubber,Leather Conditioner) och en microfibertrasa, Interiören duschade jag medel på trasan och torkade och på golvet sprutade jag först på medel och torkade sedan igenom (Även detta medel har en rengörande effekt)
4. La på Strovels glasrent på rutorna och torkade av med en microfiberduk för glas
För övrigt så var det min "oskuld" för en invändig recond
Har bara haft intresse för det utvändiga men nu kanske man måste börja handla mer grejer för det invändiga
Men jag behöver MER utrymme för allt
Börjar bli trångt

Och sähär började det i slutet av Januari i år