Helgens andra bil blev en VW Golf och det var totalrekond som stod på schemat.
Börjar med lite bilder på bilen i utgångsläget:
Inledde med att dammsuga och torka invändigt. Riktigt skitigt och fullt med diverse barr och annat.
Vista Pro på mattorna gjorde enorm skillnad!
Efter det så var det dags för motorrummet att få sig en översyn. Körde svagt blandad HD-Grön och torkade med MF-dukar, sedan blev det Vista Pro på plasten.
Fälgarna fick sig en omgång Fälgrent som skrubbades lite lätt med borste. Däcken fick Vista Pro (använder det medlet en aning..

)
Så långt flöt allt på.
Sedan lade jag på Acid Clean samt HD-Grön och gjorde i ordning för att spola av detta. Döm av min förvåning när det enda som händer är att jag blir blöt. Munstycket till högtrycken hade spruckit så det var ju mindre lyckat. Fick köra med en medioker slang&munstycke under resterande tvätt.
Som om inte det räckte så måste mitt Menzerna PF 2400 vaknat på fel sida eller så har dessa bilar en speciell lack? Medlet var helt omöjligt att torka av utan att sprita ordentligt. Aldrig upplevt detta tidigare, blev som en båsig hinna kvar.
Hur som helst så blev jag nöjd med slutresultatet. Gillar verkligen färgen och skulle kunna tänka mig en sådan bil med något roligare motor & inredning.
Slutresultat:
Produkter som användes:
Utvändigt:
Acid Clean
HD-Grön
'Julaschampo'
Glass Clean
BBV Medium Fine Clay Rosa
Invändigt:
Interior Clean
Vista Pro
Motorummet:
HD-Grön
Vista Pro
Fälgar & däck:
Fälgrent
Vista Pro
Polering (Alla steg kördes med en 'mussemaskin')
Menzerna PF 2500 med gula medelhårda över hela bilen.
Menzerna PL som lackskydd, lades med svarta mjuka.
*Är på jakt efter en vettig högtryckstvätt, några tips? Används rätt frekvent så de allra billigaste går bort (Var en ur den klassen jag hade)*