Hemliga medlet på taket verkar fungera fint förresten!

Snyggt!Lemerok skrev:![]()

Lemerok skrev:![]()

Manor skrev:Världsklass, jag måste bara testa Reflect.

Det fungerar med andra ord med en oscillerande maskin också?e_king skrev:Tackar. Jag körde med Rupes och orange scholl denna gång och varvade på. Det fungerade bra det med. Ta lite i vanlig ordning och kör ut det väl så blir det nästan inget att torka av.![]()
Manor skrev:Världsklass, jag måste bara testa Reflect.

Tack alla.Manor skrev: Det fungerar med andra ord med en oscillerande maskin också?
Är det något speciellt med en orange Schroll mot valfri mediumhård trissa?
Ser du märkbar skillnad innan och efter Reflect?

Jag tänkte använda TopTool om det fungerar, i annat fall RG T3000. Jag har ju även en roterande AEG PE-150, men vill helst inte köra med den...e_king skrev:Tack alla.Manor skrev: Det fungerar med andra ord med en oscillerande maskin också?
Är det något speciellt med en orange Schroll mot valfri mediumhård trissa?
Ser du märkbar skillnad innan och efter Reflect?
Manor:
Jag kollade upp extra noga efter diskussionen i den andra tråden och det skulle gå att köra den med oscillerande med. Kör ut medlet och varva sen upp till 5:an (Antar att det är DAS-6 det gäller). Kör ut medlet, klart. Lätt va?
Den största skillnaden jag märker är att det blir ett snäpp mörkare. Den brukar även plocka fram den där doppat i glasyr känslan.Den passar sig bäst på mellan/ljusa metallic lacker tycker jag.
Jag provade den idag på en solidsvart men då blev faktiskt s40 mörkare och klarare. Så det är ingen allösning.
När det gäller trissa så är det just nu orange Scholl jag brukar avsluta med. Bra kvalitet, lite stummare än vanlig och stängda celler. Den håller många bilar. Jag kan kolla imorgon om det blir någon skillnad med gul Menzerna som jag har. Kanske har någon noname också. Ska kika.
/Fredrik

Det funkar med vilken som. Jag har kört både med roterande och oscillerande. Möjligtvis snäppet bättre med roterande. Med det stora kritikerögat monterat.Swingminx skrev:Och jag som köpte reflect att använda på mina mörkgråa bilar :p
/FredrikManor skrev: Jag tänkte använda TopTool om det fungerar, i annat fall RG T3000. Jag har ju även en roterande AEG PE-150, men vill helst inte köra med den...