Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Peter R tvättar och polerar

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Re: Peters allt i allo

Inlägg av Perra83 » 19 feb 2014 21:39

Holy Trinity vill jag oxå prova eller i alla fall Speed seal i botten och Perfection på topp. Förmodligen skyddar dom varandra så alla tre är kanske att föredra.
Senast redigerad av 4 Perra83, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
LineaR
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Peters allt i allo

Inlägg av LineaR » 20 feb 2014 21:14

Perra83 skrev:Holy Trinity vill jag oxå prova eller i alla fall Speed seal i botten och Perfection på topp. Förmodligen skyddar dom varandra så alla tre är kanske att föredra.
Har fått info om att dom ska skydda varann som handsken i handen därav namnet 'Holy Trinity :lol:
Får se vem som hinner först. :cheers
Senast redigerad av 4 LineaR, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Re: Peter R tvättar och polerar

Inlägg av Perra83 » 12 jun 2014 19:26

Idag kom det hem ett paket med massor med trevliga produkter. Fick även flera testprodukter.

Scholl polermedel och trissor, skyddshandskar och MF dukar mm.

Bild

Användarvisningsbild
e_king
Entusiast
Entusiast

Inlägg av e_king » 12 jun 2014 20:47

Rena rama julafton. :)
Senast redigerad av 4 e_king, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 12 jun 2014 21:09

Ja för allt är nytt :nicka

Schampo
Fälgtvätt
Maskeringstejp
MF dukar
Polermedel
Lackskydd
Sprit
Trissor

deciso
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av deciso » 12 jun 2014 21:33

Var har du handlat ? Kan ta via pm om det inte gillas att skriva om andra shopar än sponsorerna
Har du använt scholl polermedel tidigare?
Senast redigerad av 4 deciso, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 30 jun 2014 21:20

Hittade lite bilder i kameran och i mobilen som ja inte har publicerat tidigare.
En arbetskamrat frågade om ja kunde fixa till ena lyktan på Mustangen som var helt vit i ytan.
Vi gör ett försök tänkte jag. Slipad och polerad så blev lyktan som ny. Verkligen över förväntan. Han va inställd på att köpa ny men det behövdes inte. 28kr för några olika ark våtslippapper.

Någon dag senare blev det helrekond på bilen. Ultima på insidan och Menzerna på utsidan. Ultima på däck.
Bilen va grå när lampan tändes innan polering.....
Sitter en Svensktillverkad kompressor i bilen :brumm

Bild
Bild
Jag råkade hamna på bild
Bild

Sotaren va förbi och skrubbade i Cronspisen för någon vecka sedan. Passade då på att polera utsidan av insatsen som vi bytte hösten 2012.
Låter bilderna tala för sig själva.
Bild
Före
Bild
Bild
Efter
Bild
Bild
Köpte en kompost för att slippa betala tömning av den bruna tunnan. På mindre än 2år så går den med vinst.
Soptunnan och postlådan har fått samma behandling, Holy Trinity
Bild
Sambon väjde för mötande bilist som i mötes ögonblicket körde om en mopedist. Tyvärr va en hög trottoarkant närgången. Detta är framfälgen som är värst och bakfälgen är oxå skadad. Däcken klarade sig. 7300kr för två nya. Beställde två nya idag för 6278kr med rabatt.
Bild
Som plåster på såren fick jag detta idag. Fattar inte varför bilden inte ville bli roterad åt vänster.
Bild

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 30 jun 2014 21:27

Blev det en "Huuhuuuhuuu", eller är det bara en sådan kartong som lite annat grejs skickades i?
Senast redigerad av 4 Manor, redigerad totalt 14 gång.
mvh Manor

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 30 jun 2014 23:51

Jo visst blev det en Huuhuuhuu. Testade lite idag innan bilen torkade efter regnet. Vattnet försvann snabbt och den gick tystare än ja trodde. Glömde köpa vagnen som finns.

Användarvisningsbild
Lemerok
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Lemerok » 01 jul 2014 10:29

Roliga små projekt, snyggt jobbat. :)
Senast redigerad av 4 Lemerok, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 01 jul 2014 11:11

Perra83 skrev:Jo visst blev det en Huuhuuhuu. Testade lite idag innan bilen torkade efter regnet. Vattnet försvann snabbt och den gick tystare än ja trodde. Glömde köpa vagnen som finns.
Det är en riktig höjdare, jag använder den i 9 fall av 10.
Vagnen behövs, i annat fall så måste man nog hålla i den...den är för lätt och slangen vrider den så att den välter.

Jag har använt den till att blåsa upp en barnpool också...och damma ur inredningen i en bil.

Det är en makalös manick, jag tror att du kommer att bli lika frälst som jag :).
mvh Manor

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 07 jul 2014 08:54

Igår efter att solen hade börjat komma ner bakom trädtopparna så blev det helrekond på insidan av C30n. 4076mil är inte mycket men det blir verkligen smutsigt trots regelbunden dammsugning och torkning. Tanken var att beställa gummimattor att ha vintertid men så har det inte blivit.

Allt löst i bilen åkte ut. Sambon dammsög och jag passade på att göra ett test. Rengörningsmedlet testade jag först på dörrsidan och det funkade väldigt bra. Skinnet i bilen ska alltså ha matt finish.

Där har jag endast testat på två dynor. Sprayade på Spam och gnodde runt med en läderborste från Polishangel och torkade torrt med en vanlig blå våffelduk från Ullared
Bild

Hela inredningen torkades med Spam och våffelduk. Torkade inredningen igen med våffelduk fuktad i rent vatten.
Sedan fick allt torka medans vi åt mat. Därefter fick hela inredningen en behandling av Purple EJ stolarna denna gång. Passagerarstolen fick en omgång av Skin. Inspekterade stolen nu på morgonen och det såg bra ut. Inte en smutsflaga i sömmarna eller så men efter flera steg torkning så är det inte så konstigt! Ikväll får resten av skinnet en behandling av Skin.

Dessa medel användes till interiören.
Bild

Golvmattorna la jag i badkaret tillsammans med Speed från Scholl och varmt vatten. Sedan gnuggade jag mattorna för hand och sköljde dom tills de inte skummade längre. Mattorna sögs torra med RG2000.

Fönsterrutorna putsades med 3M glass cleaner. Blå maskeringstejp från 3M användes i testet.

Inredningen blev verkligen ren och fin!

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 07 jul 2014 09:04

Snyggt :) Scholl Purple har blivit en ny favorit för mig på instrumentbrädan :)
Senast redigerad av 4 miken, redigerad totalt 14 gång.

Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016 :brumm

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 07 jul 2014 09:38

Jag måste ju bara kolla, har du testat torken (huuuhuuuhuuu) än?
mvh Manor

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 07 jul 2014 10:22

Min Air Force Blaster används vid varje biltvätt helt underbar! Främst till dörrar, backspeglar, fälgar och helt fantastisk om man har en takbox på taket :) tar lite tid att blåsa torr hela bilen men den tiden är det värt att lägga ner !!!

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 07 jul 2014 10:32

miken skrev:Min Air Force Blaster används vid varje biltvätt helt underbar! Främst till dörrar, backspeglar, fälgar och helt fantastisk om man har en takbox på taket :) tar lite tid att blåsa torr hela bilen men den tiden är det värt att lägga ner !!!
Ja, det tar längre tid att torka bilen...men det fungerar väldigt bra, låter, och är roligt :).
Däremot så går jag nu nästan alltid på med typ Perfection efteråt så då nuddar man ju lacken ändå...men det förtar inte glädjen av torken.
mvh Manor

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 07 jul 2014 10:51

Manor skrev:
miken skrev:Min Air Force Blaster används vid varje biltvätt helt underbar! Främst till dörrar, backspeglar, fälgar och helt fantastisk om man har en takbox på taket :) tar lite tid att blåsa torr hela bilen men den tiden är det värt att lägga ner !!!
Ja, det tar längre tid att torka bilen...men det fungerar väldigt bra, låter, och är roligt :).
Däremot så går jag nu nästan alltid på med typ Perfection efteråt så då nuddar man ju lacken ändå...men det förtar inte glädjen av torken.
Kör med hydro2 numera efter tvätt en riktig höjdare och man slipper röra lacken och det är skönt att slippa då microrepor gärna vill komma fram vid minsta beröring på min solidsvarta lack

Användarvisningsbild
Manor
Moderator
Moderator

Inlägg av Manor » 07 jul 2014 11:02

miken skrev:
Manor skrev:
Kör med hydro2 numera efter tvätt en riktig höjdare och man slipper röra lacken och det är skönt att slippa då microrepor gärna vill komma fram vid minsta beröring på min solidsvarta lack
Det låter som en optimal kombination...foam lance innan som kanske räcker så att du inte ens behöver nudda lacken vid tvätt.
mvh Manor

miken
Entusiast
Entusiast

Inlägg av miken » 07 jul 2014 11:18

Manor skrev:
miken skrev:
Manor skrev:
Det låter som en optimal kombination...foam lance innan som kanske räcker så att du inte ens behöver nudda lacken vid tvätt.
Precis är riktigt nöjd med den kombon :)

Användarvisningsbild
Perra83
Entusiast
Entusiast

Inlägg av Perra83 » 07 jul 2014 20:18

Manor skrev:Jag måste ju bara kolla, har du testat torken (huuuhuuuhuuu) än?
Nej bara efter att det har regnat. Den blir nog bra till det som det är tänkt. Vill blåsa torrt runt grill, handtag och lister mm. Ja hatar när det rinner fram vatten efter att ha lagt undan torkduken.

Ska beställa vagnen vid tillfälle. Som sagt så välter den lätt....

Skriv svar