Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Solidsvart MB124 vs 3401,IP, PF & FF + Fireglaze

Resultatbilder och beskrivningar av rekonditioneringar och liknande. Dela med er av ert senaste puts!
Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Solidsvart MB124 vs 3401,IP, PF & FF + Fireglaze

Inlägg av Ante_Bmw » 26 aug 2009 18:33

Jag får ursäkta kvalitén på bilderna för jag använder mig av en mobil med sämre kamera än min förra så dom flesta bilderna ser man ej ett smack på så dom får hoppa i sopkorgen, Försöker ändå med dom som blev hyffsade !

Såhär såg bilen ut nästan på alla delar
Bild

Bild

50/50
Bild

Färdig, lackskyddad med FireGlaze

Bild

Bild

Jag tog flera bilder uppifrån ner på lacken både före och efter att jag var klar men bilderna blev kassa... :(
Det blev en så stor skillnad så jag nästan inte själv trodde det, Har nämligen aldrig förut kört så många steg på en bil

Körde 1varv 3401 och skumtrissa med IP (Kändes som att IP klippte mer oxid därför körde jag den först)
Körde 1varv 3401 och skumtrissa med PF
1 Varv Cycklokopia & Gula pads med FF
Sen 1 varv svart mjuk med Fireglaze ( Lägger bara ut det med maskinen polerar ej)

Jag ville så gärna ha bra bilder på detta kanonresultat + för att kunna visa upp ett bra exempel på att FG ej är kasst på Solida lacker, Men har tappat bort mobilen jag hade med 5mp kamera och har nu en äldre med 3mp och fick inte alls till några riktigt snygga foton som verkligen visar exakt HUR blank den var, Har polerat många metallic svarta förut men ingen har fått detta djup och glans som jag fick på denna
Jag analyserade bilen noga före jag la på skyddet, och efter tyckte jag bara det blev blankare och finare :)
Senast redigerad av 4 Ante_Bmw, redigerad totalt 14 gång.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Re: Solidsvart MB124 vs 3401,IP, PF & FF + Fireglaze

Inlägg av Ante_Bmw » 26 aug 2009 18:39

Hittade en till bild på slutresultatet

Bild

Göran

Inlägg av Göran » 26 aug 2009 18:43

Mycket bra resultat och en extremt fin bil!
Senast redigerad av 4 Göran, redigerad totalt 14 gång.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 26 aug 2009 18:54

Jasså du gillar bilen ? ;P En 400E var de :)
Kompisen hämtade upp den söderifrån för att den var så billig , Den såg ut som en riktig skabbräv när den var helt vit i lacken av finare repor + oxid och dom där fläckarna så ägaren var less,

Användarvisningsbild
Marxus
Medlem

Inlägg av Marxus » 26 aug 2009 19:07

Antar din kompis blev typ skitnöjd med resultatet? :D

Upplevde du samma sak som mig att FF och cyklokopia på en svart bil ger väldigt bra glans?
Senast redigerad av 4 Marxus, redigerad totalt 14 gång.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 26 aug 2009 19:10

Marxus skrev:Antar din kompis blev typ skitnöjd med resultatet? :D

Upplevde du samma sak som mig att FF och cyklokopia på en svart bil ger väldigt bra glans?
Han köpte ju den bara för att han visste att jag kan fixa upp den hyffsat åt honom för han har sett andra bilar jag jobbat med både före och efter, Men när han kom in i garaget och såg bilen vad det enda ordet som kom ur hans mun i typ 3min när han gick tunt bilen " D*ÄVLAR "

Roligt när han sett mina resultat förut och visste ungefär vad han kunde förvänta sig när hans också var i mycket sämre skick än dom andra, Han sa före att bara lite av den där "vita" hinnan försvinner så är han nöjd för bilen var ändå så billig, Det eggade mig att få till den så bra jag bara kunde ;)

Jag tyckte den blev djup som F*N efter att man nött på med Cycklo och FF, ett till skäl att inte slänga den maskinen är att det är mycket lättare att köra fina medel med den istället för 3401:an , enligt mig blir det mycket mindre ansträngande ,

Kanske ett tecken på att jag ska skippa 3403:an och köpa TopTool istället :O :D

Användarvisningsbild
Marxus
Medlem

Inlägg av Marxus » 26 aug 2009 19:28

Ante_Bmw skrev:
Han köpte ju den bara för att han visste att jag kan fixa upp den hyffsat åt honom för han har sett andra bilar jag jobbat med både före och efter, Men när han kom in i garaget och såg bilen vad det enda ordet som kom ur hans mun i typ 3min när han gick tunt bilen " D*ÄVLAR "
Roligt med sådana reaktioner :D
Ante_Bmw skrev: Jag tyckte den blev djup som F*N efter att man nött på med Cycklo och FF, ett till skäl att inte slänga den maskinen är att det är mycket lättare att köra fina medel med den istället för 3401:an , enligt mig blir det mycket mindre ansträngande ,
Då är jag inte ensam om att tycka det, då kan det inte bara vara inbillning :D
Ante_Bmw skrev:
Kanske ett tecken på att jag ska skippa 3403:an och köpa TopTool istället :O :D
Eller köper du en 3403 och säljer 3401 jättebilligt till mig ;)
Senast redigerad av 4 Marxus, redigerad totalt 14 gång.
Ta ut glädjen i förskott! Det värsta som kan hända är att du var glad i onödan.

Ante_Bmw
Trogen Medlem
Trogen Medlem

Inlägg av Ante_Bmw » 26 aug 2009 19:59

Njaaa känns faktiskt som att jag ändå vill ha kvar 3401:an , Men när jag funderar förstår jag ändå ej varför om jag ska köpa 3403 :P

Skriv svar