Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
HD-grön istället för sprit
- Swingminx
- Trogen Medlem

HD-grön istället för sprit
Hej.
Har läst i någon tråd här att man kan lägga hd-grön innan lackskydd istället för att sprita.
Ska jag bara lägga ut hdgrön med sprayflaska och sen spola av efter några min, räcker det?
Har läst i någon tråd här att man kan lägga hd-grön innan lackskydd istället för att sprita.
Ska jag bara lägga ut hdgrön med sprayflaska och sen spola av efter några min, räcker det?
Senast redigerad av 4 Swingminx, redigerad totalt 14 gång.
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
- Logan
- Entusiast

- Kontakt:
Re: HD-grön istället för sprit
Jag ska inte säga helt säkert men tror inte det blir en helt ren yta utan du måste spola med vatten för att få bort all hd grön
så håll dig till spriten
så håll dig till spriten
Senast redigerad av 4 Logan, redigerad totalt 14 gång.
The passions is what drives the art. Detailing for life
- Swingminx
- Trogen Medlem

Logan skrev:Jag ska inte säga helt säkert men tror inte det blir en helt ren yta utan du måste spola med vatten för att få bort all hd grön
så håll dig till spriten
Då kör jag med spriten
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
- Funk
- Moderator

Har man kört ett polermedel som dammar och lämnat mycket rester i springor och liknande tycker jag det kan vara att föredra att tvätta ,ed t.ex HD-grön.
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Swingminx
- Trogen Medlem

Lägger du hd-grön med tryckspruta då,spolar av, och sen schampo och svampar som vanligt?
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
marcus
- Entusiast

1. Skumma med hd-grön eller annan alkalis, låt verka och spola av.Swingminx skrev:Lägger du hd-grön med tryckspruta då,spolar av, och sen schampo och svampar som vanligt?
2. Tvätta bilen som vanligt med en schampo, men jag brukar även lägga i en skvätt hd-grön i blandningen.
3. Spola av och torka ren med fräscha microfiberdukar, ej våffeldukar för du vill ej riskera att repa den nypolerade lacken. Jag vill dock säga att den kan ibland vara vanskligt, på repkänsliga lacker, att tvätta dem efter poleringen. Då kan man skumma bilen med en alkaliemix, spola av och torka med microfiberdukar.
Senast redigerad av 4 marcus, redigerad totalt 14 gång.
- Funk
- Moderator

Precis så..
/Thomas
/Thomas
Senast redigerad av 4 Funk, redigerad totalt 14 gång.
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse
- Swingminx
- Trogen Medlem

Ska testa detta nästa gång! 
// Per Andersson
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
Lexus LS430
Mazda RX7 TII
-
Glossy
- Ny Medlem
Kan väl vara värt att tillägga att man inte bör använda något schampo med vax ifall man ska lägga ett lackskydd efteråtmarcus skrev:1. Skumma med hd-grön eller annan alkalis, låt verka och spola av.Swingminx skrev:Lägger du hd-grön med tryckspruta då,spolar av, och sen schampo och svampar som vanligt?
2. Tvätta bilen som vanligt med en schampo, men jag brukar även lägga i en skvätt hd-grön i blandningen.
3. Spola av och torka ren med fräscha microfiberdukar, ej våffeldukar för du vill ej riskera att repa den nypolerade lacken. Jag vill dock säga att den kan ibland vara vanskligt, på repkänsliga lacker, att tvätta dem efter poleringen. Då kan man skumma bilen med en alkaliemix, spola av och torka med microfiberdukar.