Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->

Tips alkaliskt innan lackskydd

Alla typer av lackskydd, lackförseglingar, lackkonserveringar, vax m.m.
anderskstore
Ny Medlem

Tips alkaliskt innan lackskydd

Inlägg av anderskstore » 08 jul 2014 16:04

Vad använder ni för alkaliskt om ni tvättar med detta innan lackskydd. Kör med isopropanol dock har jag märkt just på svarta bilar att det inte riktigt tar allt. Och problemet kvarstår ibland trots med tvätt med alkaliskt från ikaros. Vet inte om ni använder annat? Många förespråkar HD grön för tvätta bilen efter, vad anser ni. Tvätten i sig är inga problem då jag allt för många gånger får rester trots iso samt den alkaliska från ikaros. Så vad säger ni är HD grön bättre eller vad är era erfarenheter? Först och främst syns ju detta på svarta bilar men man vill ju gärna att det ska vara så på andra bilar med
Senast redigerad av 4 anderskstore, redigerad totalt 14 gång.

Glossy
Ny Medlem

Re: Tips alkaliskt innan lackskydd

Inlägg av Glossy » 26 jul 2014 08:58

På vilket sätt ser man det?

Använder nästan uteslutande isopropanol och har aldrig haft bekymmer, jag kör med Menzernas polermedel. De kan vara ganska jobbiga att torka bort om man inte brutit ner medlet riktigt, då kan det vara som du säger jobbigt även med isopropanol. Vad kör du med för medel och maskiner? :)
Senast redigerad av 4 Glossy, redigerad totalt 14 gång.

Användarvisningsbild
Funk
Moderator
Moderator

Re: Tips alkaliskt innan lackskydd

Inlägg av Funk » 26 jul 2014 09:44

Jag tvättar med HD-grön ibland, framför allt efter medel som dammar mycket, men ibland även efter feta om det är mycket kladd kvar.

/Thomas
© Funk, utnyttjande och hänvisning till text och bilder i kommersiella sammanhang endast efter överenskommelse

Skriv svar