Från BBV:s sida:
Enstegsprodukt som kombinerar polering och vaxning i ett moment. Utmärkt när stora volymer ska poleras på kortast möjliga tid. Avlägsnar repor & hologram och ger lacken en blank lyster.
Började med tvätt. Kallavfettning, HD-Grön 1:40 och Essex Vaxschampo.
Förebilder:

Körde på Concept Re-Nu Glaze med biltema maskinen och gula trissor, medium soft. Gjorde så att jag la på en panel först och jobbade ut medlet ordentligt med höga varv och ganska högt tryck. Gjorde sen en panel till på samma sätt. Därefter gick jag tillbaka till panel 1 och körde på en sväng till, utan att ta mer medel, på höga varv men utan tryck (endast maskinens tyngd). Körde sen panel 3, gick tillbaka till panel 2 osv.
Avslutade med Essex Vinyl på däcksidor och gummilister, Concept Vista på Plastlister (hjälp vad mycket plast det är på en V70) och Lahega Surftec 68 på fälgarna)
Efterbilder:

Conept Re-Nu på baklysena

Medlet var väldigt lättjobbat. Gick fort att lägga på och var lätt att torka av. Tog tvätt/skraprepor mycket bra och visst blev det blankt men jag hade förväntat mig att det skulle bli lite blankare ändå. Kanske jag som hade för höga förväntningar? Det är absolut en bra polish för att fräscha upp en bil där lång hållbarhet (antar att hållbarheten inte är den bästa eftersom det är en polish) inte är viktigt alternativt som sista steg innan lackskydd.