Är en bilintresserad kille från Närke som alltid haft lite fetisch för blanka och fina bilar. I den här tråden kommer jag att samla bilder och annat från projekt jag kommer att stöta på.
Jag kommer att flytta från lägenhet till hus om fyra veckor och då till mitt första egna (dubbel)garage! Ska bli så sjukt skönt. Fördelen är också att jag köper huset av min mor, vilket gör att jag kan förbereda det viktigaste, just det - garaget.
Igår körde jag över vår andrabil, en solidröd Renault Clio.
En liten bild på hur bilvårdshyllan ser ut just nu.. det lär bli mer prylar här om jag känner mig själv rätt..

En liten förebild på hur lacken var.
Införskaffade en arbetspall från Jula för 299:-. Kan vara en av de bästa investeringarna jag gjort till garaget! Allt blev så himla mycket lättare jämfört med att sitta på en vanlig pinnstol.

Den blev ändå ganska blank till slut. Första bilen jag lägger Powerlock på, riktigt halt!

När och varför blir trissorna såhär? Har jag på för mycket medel? När de blir så, brukar jag bara byta till ny trissa. Gick åt tre trissar igår.
Medel jag använder:
Avfettning:
HD Grön
Prick bort
Tvätt:
Concept Autoshampoo
Polering:
Menzerna PF2500
Gul rondell
Lackförsegling:
Menzerna PL
Körde enbart med min nyinförskaffade Flex 3401, fantastisk maskin som jag inte ångrar en sekund att jag köpte!