Lyktorna var allt annat än godkända för besiktning:

Efter enbart vanlig polering med FG400 och mf trissa blev bra mycket bättre, långt ifrån perfekt men helt ok:

Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Fint att se skillnaden som blir, hur ser den ut nu? Slutade syrran med maskintvätt efter detta?ostkroken skrev:Ja så har jag då gjort en gammal passat i veckan.
Min syster ska ha barn och blir under mammaledigheten av med firmabilen. Det ledde till att deras gamla bil som stått ca 1 år behövde lite kärlek.
Använde mig av mf trissor tillsammans med en för mig alldeles nyupptäckt kombination polermedel, FG400 + BBV medium cut blandat 50/50.
Bet riktigt fint och efterlämnade en klart önskvärd yta.
Efter det Menzerna PPU och avslutade med Glare Pro Polish. (2 skydd med halvdålig hållbarhet = 1 bra skydd??
Min vana trogen så blev det knappt några före bilder, men hittade några stycken iaf.
Backspeglar var lite trötta:
Blev bättre:
Systers man har haft bilen som firmabil innan och klister som likt detta efter dekaler fanns både här och där:
Denna bil har gått 23k mil och för det mesta maskintvättats, vilket syntes då hela bilen såg ut som denna framskärm:
Framskärm efter:
Sen lite efter bilder:
Skickat från min LG-D802 via Tapatalk

Kan bara hålla med dig,ostkroken skrev:Jag kan även tillägga att jag börjat använda Optimum No Rinse och kör "vattenfria" tvättar så här på sommaren.
Måste säga att jag var skeptisk innan men är sjukt imponerad efter att ha provat ett gäng gånger. Kommer garanterat att fortsätta med det.