Först lite före bilder

Började med Essex fälgrent på fälgarna, duscha hela bilen med HD-Grön 1:60 och sen spola av med högtrycken.
Nu var det äntligen dags för Ultima Schampo. Förväntningarna var mycket höga efter att läst om det här på forumet. Första intrycket av det var att det luktade väldigt gott och att konsistensen var seg som sirap. Läste på flaskan att det skulle blandas med "cool water" Vet inte om vårat vatten är så himla coolt men jag tänkte det får väl gå ändå
Japp

La på schampot med tvättvanten och spolade av med lågt tryck. Skummade mycket men var väldigt lätt att spola av så hittills stämmer beskrivningen på BBV:s sida. När det gäller avrinning så var det den bästa avrinning jag upplevt med ett schampo.
Så här såg huven ut efter ungefär 5 minuter

Gav därefter min Sonusduk en sista chans men den är tyvärr död, blir till att beställa en ny nästa gång, så bilen torkades med torkduken som följde med microfiberpaketet från BBV.
Nu var det dags att testa nästa nya produkt, Strovels Glasrent. Putsade av rutorna invändigt och solarplexius-skivorna. Lättjobbat och blev riktigt bra resultat
Gav mig därefter på däcken. Har haft problem med att de varit brunflammiga (http://www.bilvardsforum.se/viewtopic.php?f=11&t=923) så nu var det dags för Bustorparns husmorsknep. Fram med Thinner och en trasa. Torkade av däcken med detta och avslutade med att lägga på Essex Vinyl.
Till sist lite Concept Canauba Vax på fälgarna.
Här är några bilder på det färdiga resultatet
Uppochnervända skyltar

Blev ganska snyggt med molnen som speglar sig

Kolla! Träd!!!

Börjar bli en liten samling nu