Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Frågor - viking coat
- jeensa
- Medlem
Frågor - viking coat
Funderar att testa Polishangel's viking coat, verkar lättanvänt och ska kunna ge upp till 24 månaders skydd.
Är det drygt? Hur många bilar får man ur flaskan? Livslängden bör ju bli 12 månader även för dom som tvättar hårt & ofta lr?
mvh jensa
Är det drygt? Hur många bilar får man ur flaskan? Livslängden bör ju bli 12 månader även för dom som tvättar hårt & ofta lr?
mvh jensa
- e_king
- Entusiast

Re: Frågor - viking coat
Säljs bara till företag. Men har du det så är det ju inga problem. Den har samma egenskaper som Cosmic och jag brukar få ut 4-5 lager. Lite beroende på bilstorlek. 1 lager räcker men lägger man två så blir det stor skillnad i glans och klarhet. Den innehåller mycket av både silica (för hårdhet och tålighet) och titandioxid (för klarhet, glans och motverkar att smutsen sitter så hårt) Primern är inblandad så lägger jag två lager kör jag det första med maskin och det andra för hand så att inte det första poleras bort. Hållbarheten är alla ggr 12 månader+.
/Fredrik
/Fredrik
- jeensa
- Medlem
Ok tack för svar!
Då kanske man klarar sig bra med bara 1 lager om den är lite rengörande/slipande, känns onödigt ifall det andra lagret skulle slita på första lagret om man kör med maskin....
mvh jensa
Då kanske man klarar sig bra med bara 1 lager om den är lite rengörande/slipande, känns onödigt ifall det andra lagret skulle slita på första lagret om man kör med maskin....
mvh jensa
- e_king
- Entusiast

Det räcker bra med ett lager men det blir sån märkbar skillnad med två så jag kan aldrig hålla mig ifrån det.
Det går så snabbt och är så enkelt.
-
bigguns
- Entusiast

Om inte primer behövs i Viking Coat (9H INVINCIBLE PRIMER till Cosmic) så blire ju nästan billigare och enklare med Viking Coat.
eller??
mvh
eller??
mvh
- jeensa
- Medlem
Måste nog göra en beställning på coat snart då, låter alltför lockande detta;-)
mvh jensa
mvh jensa
-
popp
- Entusiast

Jag är också intresserad av att testa detta.e_king skrev:Säljs bara till företag. Men har du det så är det ju inga problem. Den har samma egenskaper som Cosmic och jag brukar få ut 4-5 lager. Lite beroende på bilstorlek. 1 lager räcker men lägger man två så blir det stor skillnad i glans och klarhet. Den innehåller mycket av både silica (för hårdhet och tålighet) och titandioxid (för klarhet, glans och motverkar att smutsen sitter så hårt) Primern är inblandad så lägger jag två lager kör jag det första med maskin och det andra för hand så att inte det första poleras bort. Hållbarheten är alla ggr 12 månader+.
/Fredrik
Men var står det att det bara säljs till Företag någonstans?,jag hittar ingen information om detta .?
- e_king
- Entusiast

Den infon försvann när beskrivningen uppdaterades.
Men jag dubbelkollade innan jag skrev i den här tråden.
Men släng iväg ett mejl och kolla innan beställning.
/Fredrik
Men släng iväg ett mejl och kolla innan beställning.
/Fredrik
- Perra83
- Entusiast

Spelar det någon roll vilket företag man har? Sambon har massagefirma på kvällarna
Annars åker vi hem till Fredrik och dricker kaffe under tiden som har snyggar till bilen
Annars åker vi hem till Fredrik och dricker kaffe under tiden som har snyggar till bilen
- e_king
- Entusiast

Perra83 skrev:Spelar det någon roll vilket företag man har? Sambon har massagefirma på kvällarna
Sambon din kan ju alltid massera mig medan jag så vänligt överlåter lite ur min flaska till dig att nyttja.
Hittade på var det står på hemsidan. Överst under rubriken.

/Fredrik
-
popp
- Entusiast

Ok.Men jag hittade inget på Streetpower-rekond hemsida om något med att det bara skulle vara till företag.
Men jag är kanske är blind som vanligt.
- e_king
- Entusiast

Skärmklippet är från deras mobil-hemsida.popp skrev:Ok.Men jag hittade inget på Streetpower-rekond hemsida om något med att det bara skulle vara till företag.![]()
Här är från vanliga sidan. Försök att bortse från mina paint-skills.

/Fredrik
-
popp
- Entusiast

e_king skrev:Skärmklippet är från deras mobil-hemsida.popp skrev:Ok.Men jag hittade inget på Streetpower-rekond hemsida om något med att det bara skulle vara till företag.![]()
Men jag är kanske är blind som vanligt.![]()
Här är från vanliga sidan. Försök att bortse från mina paint-skills.![]()
/Fredrik
Ok.jag ger mig.jag hade fel
Men varför står det olika på datorn eller mobilens hemsida kan man ju undra.
- e_king
- Entusiast

Titta på samma område på mobilbilden så står det på samma ställe. Det mörka gråa. Beskrivningen är lika också, 
-
popp
- Entusiast

Nu såg jag det också.e_king skrev:Titta på samma område på mobilbilden så står det på samma ställe. Det mörka gråa. Beskrivningen är lika också,
Men jag sökte i sök rutan och skrev coat och då står det konstigt nog inget om endast företag.
http://www.streetpower-rekond.se/search ... it_search=
Men nu vet jag att det bara är till företag iallafall.