Bilen är en 2008 och solidsvart. Den gamla ägaren har endast kört 250 mil med den och den har helatiden stått inne i ett garage. Aldrig ens körd i regn! Lacken är i stort sett helt felfri. Finns en liten repa på höger bakskärm i övrigt är den som att den tillverkades igår.
Det var från början inte meningen att jag skulle köpa en bil som var SÅ fin. Jag kommer ju använda den och detta känns lite som att köpa sig en helt ny bil. Men pris och tillfälle gjorde att det blev denna bilen.
Så för att få den att hålla sig så fin som möjligt har jag funderat på att ge den en lackkonservering. Har dock hört både bra och dåligt ang detta.
Antar att det är som många andra hantverk. Det gäller att han/hon som gör konserveringen verkligen vet vad dom håller på med och att denne har tillräckligt mycket stolthet för att göra arbetet perfekt.
Så därför har jag tänkt kolla runt lite så att inte man råkar på någon klåpare som inte vet vad dom håller på med. Eller för den delen råkar i klorna på en firma som har dragit gränsen för intjänade pengar så hårt att kvaliten på jobben blir lidande.
Jag är själv pedant och skulle bli sjukt besviken om jag inte får annat än perfekt resultat!
Så därför vänder jag mig hit.
Är det några firmor i Göteborg med omnejd som kan rekommenderas! Någon som ni har erfarenhet utav eller rent utav namn på någon person som är känd för att göra förstklassiga jobb. Berätta era erfarenhet för mig