Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Idag.....
-
Stonkan
- Medlem
Re: Idag.....
...provade jag lägga Hydr02 ovanpå Holy Trinity bara för att.
Herrejösses vilken avrinning.
Herrejösses vilken avrinning.
-
miken
- Entusiast

Hydr02 är grymt 
Tvättade bilen idag med SP Bilschampo och måste säga att det är min nya favorit luktar otroligt gott påminner om Breamly Bubble Bath i doften men skummar mer och bättre glid så det ska jag köpa mer av otroligt bra !!!
Tvättade bilen idag med SP Bilschampo och måste säga att det är min nya favorit luktar otroligt gott påminner om Breamly Bubble Bath i doften men skummar mer och bättre glid så det ska jag köpa mer av otroligt bra !!!
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- progge
- Moderator

SP Bilschampomiken skrev:Hydr02 är grymt
Upplys gärna en gammal man
Mvh Progge
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
............................................................................
Nissan Qashqai 1.3 Tekna+ Dynamic MAGNETIC RED PEARL 2020
- Berga
- Medlem
gissar : streetpowers bilschampo - ?progge skrev:SP Bilschampomiken skrev:Hydr02 är grymt
Tvättade bilen idag med SP Bilschampo och måste säga att det är min nya favorit luktar otroligt gott påminner om Breamly Bubble Bath i doften men skummar mer och bättre glid så det ska jag köpa mer av otroligt bra !!!![]()
Berga
-
miken
- Entusiast

Berga skrev:gissar : streetpowers bilschampo - ?progge skrev:SP Bilschampomiken skrev:Hydr02 är grymt
Tvättade bilen idag med SP Bilschampo och måste säga att det är min nya favorit luktar otroligt gott påminner om Breamly Bubble Bath i doften men skummar mer och bättre glid så det ska jag köpa mer av otroligt bra !!!![]()
Volvo XC70 Sport AWD D4 Polestar 2016
- Perra83
- Entusiast

Gillar det jag oxå. Fina gratisprodukter... gör att man återkommer.
- Lemerok
- Entusiast

..var jag på en liten fotorunda med nya kameran i finvädret.
Lite kul längs vägen hade man också. Bilen ser ut därefter.
Hittade på Homer i skogen!
Gammal övergiven gruva.
Lite kul längs vägen hade man också. Bilen ser ut därefter.
-
Einarsson
- Ny Medlem
Idag, eller torsdags snarare, så hämtade jag min nya pärla.
Ska lämnas till MrCap nu först så en duktig kille får jobba in grunden på den. Sen ska jag förhoppningsvis (med lite välvillig hjälp från er alla) kunna reda ut en bra tvättprocess för den både på vinter och sommar.
Ska lämnas till MrCap nu först så en duktig kille får jobba in grunden på den. Sen ska jag förhoppningsvis (med lite välvillig hjälp från er alla) kunna reda ut en bra tvättprocess för den både på vinter och sommar.
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Och snart får du vara med om en fotorunda med en jäkligt gammal kamera.Lemerok skrev:..var jag på en liten fotorunda med nya kameran i finvädret.
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.
Vad var det jag sa!
- Lemerok
- Entusiast

Hehe ser fram emot det, nu behövs ju en tvätt med som du ser.Norrhyttan skrev:Och snart får du vara med om en fotorunda med en jäkligt gammal kamera.Lemerok skrev:..var jag på en liten fotorunda med nya kameran i finvädret.
- Hej
- Medlem
Riktigt fin bil!Einarsson skrev:Idag, eller torsdags snarare, så hämtade jag min nya pärla.
Men du borde nästan ta hand om den själv direkt utan att gå till MrCap. Roligare, man har bättre koll på vad/hur saker görs och det är billigare. Win-win i mina öron. Om du avstår pga det känns osäkert, så äh, med rätt grejer går det ju knappt att misslyckas.
Lycka till med nya fina bilen!
-
Einarsson
- Ny Medlem
Tack. Rdesign ärs nygg, jag gillar den.Hej skrev:Riktigt fin bil!Einarsson skrev:Idag, eller torsdags snarare, så hämtade jag min nya pärla.
Ska lämnas till MrCap nu först så en duktig kille får jobba in grunden på den. Sen ska jag förhoppningsvis (med lite välvillig hjälp från er alla) kunna reda ut en bra tvättprocess för den både på vinter och sommar.Jag gillar V40, speciellt i R-kostym!
Men du borde nästan ta hand om den själv direkt utan att gå till MrCap. Roligare, man har bättre koll på vad/hur saker görs och det är billigare. Win-win i mina öron. Om du avstår pga det känns osäkert, så äh, med rätt grejer går det ju knappt att misslyckas.
Lycka till med nya fina bilen!
Jag håller med dig i övrigt. Jag hade mer än gärna gjort det/lärt mig allting själv, men det är en fråga om plats och så också. Bor man i lägenhet har man inget garage etc att jobba i. Det enda jag har är lokal tvätthall på macken.
Jag har carport hemma men jag kan nog inte tvätta här. Annars hade jag nog kunnat stå med polermaskin och grejer där under. Kommunerna etc är ju inte så jävla pigga på att man står och spolar bilen på uppfarten så vattnet rinner iväg längs med gatan. Sen är det nog ändå lite för trångt etc och för nära huset för att tvätta här.
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

I veckan ska jag träffa en massa duktigt bilvårdsfolk, så det var bäst att spola av pundarbilen lite hastigt så man slipper skämmas allt för mycket. Lär väl parkera långt bort också...

Vad var det jag sa!
-
HerrSvensson
- Ny Medlem
Alla har så välvårdade bilar som inspirerar en nybörjare som mig till mer avancerad bilvård! Har fluktat ett tag så det var dags att posta en egen bild. Perfection som torkstöd så en viss reflektion av gräset, havet och träden syns. 
- Bilagor
-
- bil.jpg (106.94 KiB) Visad 3871 gånger
Peugeot 508 SW 2013, Svart Perla Nera.
- Perra83
- Entusiast

Tycker absolut att du ska lämna bilen till MrCap. Du kan göra mycket själv ändå. Hela interiören t.ex. el behandla rutorna. Polera och försegla fälgarna mm.Einarsson skrev:Tack. Rdesign ärs nygg, jag gillar den.Hej skrev:Riktigt fin bil!Einarsson skrev:Idag, eller torsdags snarare, så hämtade jag min nya pärla.
Ska lämnas till MrCap nu först så en duktig kille får jobba in grunden på den. Sen ska jag förhoppningsvis (med lite välvillig hjälp från er alla) kunna reda ut en bra tvättprocess för den både på vinter och sommar.Jag gillar V40, speciellt i R-kostym!
Lycka till med nya fina bilen!Bra bett i nya d4an också.
Jag håller med dig i övrigt. Jag hade mer än gärna gjort det/lärt mig allting själv, men det är en fråga om plats och så också. Bor man i lägenhet har man inget garage etc att jobba i. Det enda jag har är lokal tvätthall på macken.
Jag har carport hemma men jag kan nog inte tvätta här. Annars hade jag nog kunnat stå med polermaskin och grejer där under. Kommunerna etc är ju inte så jävla pigga på att man står och spolar bilen på uppfarten så vattnet rinner iväg längs med gatan. Sen är det nog ändå lite för trångt etc och för nära huset för att tvätta här.
V40 är fina speciellt med svart innertak och alla LED lampor. Mugghållaren i baksätet är riktigt najs
- Perra83
- Entusiast

Jaså en till linslusLemerok skrev:Hehe ser fram emot det, nu behövs ju en tvätt med som du ser.Norrhyttan skrev:Och snart får du vara med om en fotorunda med en jäkligt gammal kamera.Lemerok skrev:..var jag på en liten fotorunda med nya kameran i finvädret.
Hade mina föraningar när jag hörde Uppsala härom dagen
Med rätt teknik är det inte kameran som är avgörande. Jag köpte en bra kamera för att jag själv är så usel på bländare och slutartider ISO mm.
-
Cogo
- Entusiast

Blev det en tvätt samt två lager opti seal när det var så fint väder.
Magnus
Magnus
- Manor
- Moderator

...hörde jag linslusPerra83 skrev:Jaså en till linslusLemerok skrev:Hehe ser fram emot det, nu behövs ju en tvätt med som du ser.Norrhyttan skrev:Och snart får du vara med om en fotorunda med en jäkligt gammal kamera.Lemerok skrev:..var jag på en liten fotorunda med nya kameran i finvädret.
Sent from a skitdyr telefon using någon gratis-app.![]()
![]()
Hade mina föraningar när jag hörde Uppsala härom dagen![]()
Med rätt teknik är det inte kameran som är avgörande. Jag köpte en bra kamera för att jag själv är så usel på bländare och slutartider ISO mm.
mvh Manor
Suzuki Swift (2014)
Once you go lack you never go back.
- Norrhyttan
- Trogen Medlem

Kameror är som högtryckstvättar. Bara verktyg.Perra83 skrev: Med rätt teknik är det inte kameran som är avgörande. Jag köpte en bra kamera för att jag själv är så usel på bländare och slutartider ISO mm.
Vad var det jag sa!
- Hej
- Medlem
köpte jag min första QD någonsin, Sonax Intense Shine Detailer. Tänkte jag kunde få lite bättre glans/avrinning på kåpan till släpet. Men nääee, det hjälpte inget alls. Så den får jag ha till bilarna och mc:n (som egentligen var huvudsakerna till inköpet).
Eftersom släpkåpan inte blev ett dyft bättre invigde jag min Flex 3401. En tråkig start för den och mig - en kåpa till ett släp (med en massa reklamvinyl som jag var tvungen att undvika så det inte släppte), men ändå. Fick känna lite på den iaf! Kommer bli en bra vår för mitt putsande känner jag. Är glad jag hittade till denna sida för ett tag sedan, och alla duktiga personer som håller till här!
Eftersom släpkåpan inte blev ett dyft bättre invigde jag min Flex 3401. En tråkig start för den och mig - en kåpa till ett släp (med en massa reklamvinyl som jag var tvungen att undvika så det inte släppte), men ändå. Fick känna lite på den iaf! Kommer bli en bra vår för mitt putsande känner jag. Är glad jag hittade till denna sida för ett tag sedan, och alla duktiga personer som håller till här!