Förändringar
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
Forumet har fått sig en rejäl uppgradering (2019 08 01) för att bättre möta 2019 och framtidens behov. Innehållet finns kvar men det gamla utseendet kunde tyvärr inte följa med. Läs gärna mer och tyck till ->
3M Finishing Glaze
-
Askungen
- Ny Medlem
3M Finishing Glaze
Hej!
Jag har köpt mig en flaska 3M Finishing Glaze som jag tänkte använda snart.
Men jag har lite funderingar, bör man lägga ett lager vax över eller räcker det med detta?
Och är det nåt jag bör tänka på när jag använder det? Aldrig hållt på med lackförsegling innan.
Tänkte köra med lera, Meguiars ultimate compund och ultimate polish innan Finishing Glaze!
Har en svartmetallic bil.
Mvh Tobias
Jag har köpt mig en flaska 3M Finishing Glaze som jag tänkte använda snart.
Men jag har lite funderingar, bör man lägga ett lager vax över eller räcker det med detta?
Och är det nåt jag bör tänka på när jag använder det? Aldrig hållt på med lackförsegling innan.
Tänkte köra med lera, Meguiars ultimate compund och ultimate polish innan Finishing Glaze!
Har en svartmetallic bil.
Mvh Tobias
- jeensa
- Medlem
Re: 3M Finishing Glaze
Att köra glaze efter megs ultimate polish ser jag ingen nytta med. Varför vill du köra "dubbelt" upp?
mvh jens
mvh jens
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

Glazen fyller ju lite repor så du får ju den fördelen iaf.
-
Askungen
- Ny Medlem
Jag kanske missuppfattat vad den ska va till för, är det inte nån form av lackförsegling??
isf kanske det blir o lämna tbx den.
isf kanske det blir o lämna tbx den.
-
marcus
- Entusiast

Kan du lägga upp en bild på produkten så kan vi kanske avgöra om den innehåller vax eller inte.
-
Askungen
- Ny Medlem
- Lemerok
- Entusiast

Googlade lite, det är ett skydd och det ska räcka med att köra den som skydd:
3M Perfect it 09377 "Professional" är ett högglansskydd för lack och andra ytor som polerats. Produkten ger en utställningsyta’ med djup och hållbar glans. Lätt och ekonomisk att använda. Används som ett sista steg efter 2- eller 3-stegs polering. Innehåller inget vax.
Appliceras med maskin eller för hand. Eftertorkas med microfibertrasa.
3M Perfect it 09377 "Professional" är ett högglansskydd för lack och andra ytor som polerats. Produkten ger en utställningsyta’ med djup och hållbar glans. Lätt och ekonomisk att använda. Används som ett sista steg efter 2- eller 3-stegs polering. Innehåller inget vax.
Appliceras med maskin eller för hand. Eftertorkas med microfibertrasa.
-
Askungen
- Ny Medlem
Det va ungefär vad jag hitta oxå!
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

En glaze brukar man lägga innan ett vax, som ett sista steg i poleringen.
-
Pierriewargen
- Trogen Medlem

-
Askungen
- Ny Medlem
Tack! Nu ny fråga när det visar sig att det inte riktigt va vad jag hade fått för mig! Har ni nån vettig lackförsegling för nåt som aldrig lagt sånt förut? Mvh